HWSW Informatikai Kerekasztal: Golf 5 2004 Vs. Civic '88 - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (26 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Golf 5 2004 Vs. Civic '88 Meg fogom kapni...:) Értékeld a témát: -----

#341 Felhasználó inaktív   Studi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 14.826
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 22:31

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 22:49

Mondjuk nem kötelező elhinni, de ha 40000-et tudnék csengetni havonta... húha...
Akkor vennék egy 5.7-es 92-es Pontiac Firebirdet.
És nemérdekelne a 40L/100km sem.

De tudjátok mit, én inkább mennék fele annyit ,de akkor MENJEK. Ne pedig csak közlekedjek.
Aki pedig azt mondja, hogy nincsen szép hangja egy 5.7-es V8-nak, nem lehet vele nyomatékból autózni... Háát....
Még valami... ráadásu lbüszke lennék rá, hogy nekem van a leghangosabb kocsim, mind alapjáraton, mint pörgetve. :)

Igazi csajozós autó! Aztán lesüvítve a Balatonra mondhatnád a csajoknak, hogy csak ásványvizet igyatok, mert hazafele tankolnom kell. :Đ
"Mindenki a saját baklövéseit nevezi tapasztalatnak." - Oscar Wilde

#342 Felhasználó inaktív   Targa 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.945
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 22:40

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 21:49

Szerintem meg minden dízel, lehet bármilyen rendszerű ,ronda és hangos hangot hallat.

Azért hallgasd meg a Volvo D5 motorját... nekem nagyon teccett a hörgése, pedig én igazi V8 buzi vagyok. :)

#343 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 22:43

Idézet

Egyébként: óvatosan kell hinni a katalogus.hasznaltauto.hu-nak, a 98-as Escort méreteit csúnyán elrontották benne minden irányban


Miért írod ezt nekem? Nem néztem már pár hónapja a használtautó.hu-t.

Vagy mi a gond. CSupán annyit szerettem volna írni, hogy azonos teljesítmény mellett (Jó példa erre a 150Le-s PDTDI Passat vagy Golf és a 150Le 1.8T Passat/Golf összehasonlítása)
mindenütt a benzines éri el a legnagyobb végsebességet.

Annyira meg remélem tapasztalt vagy, hogyha egy kocsi 5km/h-val gyorsabb végsebességre (pl 200 és 205), akkor az a 170-180-200-as tempónál óriási különbségeket hoz ki.

Most ezen nevethetsz, de próbáld ki.
Fizika törvényei, a légellenállás nem éppen lineáris.

De hát nevess. Csak kérlek magyarázd meg, hogy mi a nevetséges.
Egyébként sem ejtettem szót az escortról. Ja és ajánlatos azonos légellenállású kasztnikkal jönni.

Idézet

Igazi csajozós autó! Aztán lesüvítve a Balatonra mondhatnád a csajoknak, hogy csak ásványvizet igyatok, mert hazafele tankolnom kell.


Hozzanak csak magukkal itókát otthonról, a hátizsákban. :D
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#344 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 22:57

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 22:43

Miért írod ezt nekem? Nem néztem már pár hónapja a használtautó.hu-t.

Vagy mi a gond. CSupán annyit szerettem volna írni, hogy azonos teljesítmény mellett (Jó példa erre a 150Le-s PDTDI Passat vagy Golf és a 150Le 1.8T Passat/Golf összehasonlítása)
mindenütt a benzines éri el a legnagyobb végsebességet.

Annyira meg remélem tapasztalt vagy, hogyha egy kocsi 5km/h-val gyorsabb végsebességre (pl 200 és 205), akkor az a 170-180-200-as tempónál óriási különbségeket hoz ki.

Most ezen nevethetsz, de próbáld ki.
Fizika törvényei, a légellenállás nem éppen lineáris.

De hát nevess. Csak kérlek magyarázd meg, hogy mi a nevetséges.
Egyébként sem ejtettem szót az escortról. Ja és ajánlatos azonos légellenállású kasztnikkal jönni.

Gondoltam, hogy az "egyébként"ről feltűnik, hogy nem neked írtam. Nem akartam feleslegesen postot generálni.

Már megbocs, de nevetnem kell, mert Magyarországon a legmagasabb sebességkorlátozás 130km/h. Számomra messze érdektelen, hogy 170-nél mennyire szenved. Így teljesen mindegy, hogy 180, 200 vagy 220 a vége, 130-140 körül egyik sem kínlódik. Többet meg nem megyek, mert tilos.

Nézegettem Focus meg BMW végsebességeket, rendre 1-2 km/h-val volt kisebb a dízel végsebessége. Ez nem különbség. Sosem. Mint ahogy egy tizedmásodperc sem különbség.

Szerkesztette: Carmaged 2004. 11. 08. 23:00 -kor


#345 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 23:09

Idézet

Nézegettem Focus meg BMW végsebességeket, rendre 1-2 km/h-val volt kisebb a dízel végsebessége. Ez nem különbség. Sosem. Mint ahogy egy tizedmásodperc sem különbség.


Idézet

Nézegettem Focus meg BMW végsebességeket


Idézet

Ja és ajánlatos azonos légellenállású kasztnikkal jönni.


Egy BMW és egy Focus azért nem egy kategória. Sportos inkább a BMW, hát a Focus, meg...
Na mindegy. Hoztam példát neked, ott a Passat, meg a Golf.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#346 Felhasználó inaktív   Locutus 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.147
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 23:16

Idézet: tolvaly - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 19:21

1.5 vvti, azt írta 150 méter kellett neki :cool:

VVTI  :confused:  :omg:  :reklamacio:
Istenkáromlás, 10 miatyánk :D

1.5 16V SOHC. Még csak nem is VTEC, ha erre gondoltál. Gyárilag 90LE, gyakorlatilag 108-110 körül (mérve).

Btw, elég ritkán fordul azért elő, hogy a 7200RPM-et kivágja. Annyira nem szoktam megkergetni, még az 5000-ret sem igen lépem át vele. De azért havonta egyszer legalább meg kell hajtani, hogy be ne gyepesedjen :)
Jó érzés az, mikor 98-nál kettesben leszabályoz, és érzed hogy minden ok :D

Szerkesztette: Locutus 2004. 11. 08. 23:19 -kor


#347 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 23:17

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 23:09

Egy BMW és egy Focus azért nem egy kategória. Sportos inkább a BMW, hát a Focus, meg...
Na mindegy. Hoztam példát neked, ott a Passat, meg a Golf.

Hm?? BMW benzineseket BMW dízelekkel és Focus benzineseket meg Focus dízelekkel hasonlítottam össze.
Hmm. Golf: a 150 lovas benzinest hasonlítod a 140 lovas dízelhez, és még ott is csak 3km/h a különbség. Azta. Én legalább ugyanolyan erőseket hasonlítottam össze. Végülis magad ellen hoztál példát...

#348 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 23:24

Tévedsz.
A 150Le-s 1.8T-t hasonlítotottam a 1.9 PDTDI 150Le-s változatához. Ilyen változat pedig létezik!!!
Ráadásul 1.8T magyaroknál csak 5 fokozattal van.
De az a baj, hogy ezeken a buzi honlapokon nehéz megtaláni a megfelelőt.
Ráadásul az 1.8T is feltöltős.
De miért is ne az 5 hengeres pont nem választható...
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#349 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 23:32

Linket, pls!

De miért is nem jó a BMW vagy a Focus? Okés, turbo, de ez ritka kivétel, kár vele példálózni.

Egyébként ezen a vitán még az avatarod sem segít, hiába érzek veled együtt. :)

Szerkesztette: Carmaged 2004. 11. 08. 23:37 -kor


#350 Felhasználó inaktív   Atti 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 11.674
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 09. 01:36

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 21:49

Aki pedig azt mondja, hogy nincsen szép hangja egy 5.7-es V8-nak, nem lehet vele nyomatékból autózni... Háát....
Még valami... ráadásu lbüszke lennék rá, hogy nekem van a leghangosabb kocsim, mind alapjáraton, mint pörgetve. :)

Szerintem senki nem mondja hogy nincs nyomatéka egy majd 6 literes V8-nak.
De nem csak benzinesnek lehet szép hangja, nekem még az Ural, Kraz és Kamaz hangja is tetszik, pedig az csak ócska orosz dízel, de V8-as dízel. 
WoT nick: Atti77

#351 Felhasználó inaktív   tolvaly 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.583
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 09. 08:22

Idézet: Atti - Dátum: 2004. nov. 9., kedd - 2:36

Szerintem senki nem mondja hogy nincs nyomatéka egy majd 6 literes V8-nak.
De nem csak benzinesnek lehet szép hangja, nekem még az Ural, Kraz és Kamaz hangja is tetszik, pedig az csak ócska orosz dízel, de V8-as dízel. 

A GAZ 66 V8 benzin...és szép hangja van :D

Kép
Ezt még nem éred föl, azt a kanyart ne is próbáld, maradj itt a helyeden.

#352 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 09. 08:31

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 21:49

Igen, de én 130-ig mehetek 3.-ban,  160-ig meg negyedikben. Te pedig nem. De ezt mindig elfelejted.
És volt egy dolog a kerékre jutó nyomtékról. Hiába nagy a motoré, ha csak ugyanankkora jut a kerékre, nemde? Sokan megértették. Komolyan.

Erre válaszolt GI: "GI, a masik meg, TFH gurigazol a M3-n 130-140l, es hogy-hogynem egyszercsak egy emelkedon kell haladni, es ekkor az addig bekesen mogotted potyogo TDI ugy kozeledik rad, mintha picsan rugtak volna, pedig eleve nehezebb, es meg ulnek is benne 4-n, meg megy a klima,"

HOVA MÉSZ VAZZ 3-BAN? Ha nincs nyomaték nem fogsz gyorsulni emelkedőn, szinte mindegy mennyiben van a váltókar ennél a sebességnél már. Szerinted az érdi emelkedőn ha visszarakod a 90LE benzinest 3-ba, akkor az ki fog pörögni leszabályozásig? Utána meg felrakod 4-be, aztán ott meg megy majd  160-at (vagy akár a Te golfod), és lenyomod a világ összes dízelét ezzel a megoldással, aki közben már rég kétszer megkerült.  :D  Te feltaláltál valamit.....

Az meg még egy baromság, hogy ha azonos teljesítményű benzines 2-3 km/h-val nagyobb a végsebessége az 160-170-nél mégjobban "kijön". Semmit nem számít. Sőt egy nyomatékos dízel 160-170-nél jobban gyorsul, mint egy ugyanolyan teljesítményű benzines.

Szerkesztette: Kory 2004. 11. 09. 08:33 -kor


#353 Felhasználó inaktív   BigBear 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.425
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 09. 08:56

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 21:49

Igen, de én 130-ig mehetek 3.-ban,  160-ig meg negyedikben. Te pedig nem. De ezt mindig elfelejted.
És volt egy dolog a kerékre jutó nyomtékról. Hiába nagy a motoré, ha csak ugyanankkora jut a kerékre, nemde? Sokan megértették. Komolyan.

Csak egy megjegyzés - vagy kérdés vagy mittomén.  ;)

Valami nekem ezzel a teóriával sántít, hogy mindig ugyanaz a nyomaték. Azaz nem, mert ugye a váltó osztja le a kerekekre, tehát ott már lehet, hogy ugyanakkora, de nem értem, hogy ez miért annyira lényeges? A lényeg sztem az, hogy a dízelmotor sokkal nagyobb "erővel" (forgatónyomatékkal) bír, így adott szituban ahol a benzines motor elkezd fulladozni a terheléstől, a dízel vígan elmegy.
Pl. pont emelkedőnél jön ki pl. az, hogy dízellel - de akár lehetne egy 5.7-es amcsi benzines is, azok teljesítménye se feltétlenül óriási, de a nyomaték az hmmmm  :respect:  - nem kell visszakapcsolnod, mert az szépen felviszi a falon is a kocsit adott sebességgel, normál benzinessel meg vissza kell váltanod, mert nem bírja a motor abban a fokozatban ahol eddig haladtál.

Szerkesztette: BigBear 2004. 11. 09. 09:01 -kor

42

#354 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 09. 09:24

Idézet: BigBear - Dátum: 2004. nov. 9., kedd - 8:56

A lényeg sztem az, hogy a dízelmotor sokkal nagyobb "erővel" (forgatónyomatékkal) bír, így adott szituban ahol a benzines motor elkezd fulladozni a terheléstől, a dízel vígan elmegy.

Sajnos azt GI nem képes megérteni, hogy tökmindegy hova váltja a benzinest, hasonló teljesítmény mellett a forgatónyomaték kb. max. 140 NM a benzines esetében (1.6), ráadásul kisebb fordulatszámtartományban, egy rövidebb váltóval (hamarabb "kifullad"), míg a dízel pedig 250-300 NM, kicsit hosszabb váltóval, sokkal egyenletesebben tartva a nyomatékmaximumot.


( kb. 90le -Általános adatok).

Szerkesztette: Kory 2004. 11. 09. 09:25 -kor


#355 Felhasználó inaktív   tolvaly 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.583
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 09. 10:02

Idézet: Kory - Dátum: 2004. nov. 9., kedd - 10:24

Sajnos azt GI nem képes megérteni, hogy tökmindegy hova váltja a benzinest, hasonló teljesítmény mellett a forgatónyomaték kb. max. 140 NM a benzines esetében (1.6), ráadásul kisebb fordulatszámtartományban, egy rövidebb váltóval (hamarabb "kifullad"), míg a dízel pedig 250-300 NM, kicsit hosszabb váltóval, sokkal egyenletesebben tartva a nyomatékmaximumot.


( kb. 90le -Általános adatok).

És akkor most lovat akarsz megtanítani hátonúszni? Látom van türelmed :D
Ezt még nem éred föl, azt a kanyart ne is próbáld, maradj itt a helyeden.

#356 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 09. 11:27

Idézet: tolvaly - Dátum: 2004. nov. 9., kedd - 10:02

És akkor most lovat akarsz megtanítani hátonúszni? Látom van türelmed :D

Én egy nagyon türelmes ember vagyok :)

Csupán arra reagáltam, hogy már-már GI azt írta, hogy ha van egy emelkedő, akkor a benzinesnél "vissza tudok rakni 1-2 fokozatot, és máris megvan a nyomaték, 3-ba kihúzatom 130-ig, 4-be meg 160-ig, ti meg nem tudtok visszakapcsolni, mert nem pörög annyit, meg nem megy annyit egyes fokozatokban". Ez alapvetően hülyeség.

Az óriási probléma az, hogy az a nyomaték (amit agyonpörgetve kihoz egy ilyen szituációnál a benzinesből, válogatva le-fel) jó esetben fele a dízelének, aminél ez váltogatások nélkül rendelkezésre áll, csupán a gázt kell nyomni....

Szerkesztette: Kory 2004. 11. 09. 11:29 -kor


#357 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 09. 11:39

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 21:49

tudván, hogy azonos teljesítmény mellett a benzines kocsik álltalában nagyobb végsebességre képesek, és hogy végsebesség közelében is jelentősen nagyobb még a gyorsulás hát nem sok esélyed lenne.
És szépen elhagy.




A kivastagított részt honnét szedted? Tapasztaltad? (90LE Benzin, 90LE dízel, ne feledjük).

Idézet

Mondjuk nem kötelező elhinni, de ha 40000-et tudnék csengetni havonta... húha...
Akkor vennék egy 5.7-es 92-es Pontiac Firebirdet.
És nemérdekelne a 40L/100km sem.


Ha 40-et tudnál csengetni havonta (mellesleg egy 12 éves kocsiért), nem csak a 40L / 100 km érdekelne rohadtul, hanem a negyedéves kb. 30 ezer Ft kötelező biztosítás is. Elárulom 40 ezer Ft-ot manapság havonta egy Astrára, Fiestára, Puntora kell csengeti (mindennel együtt, súlyadó, kötelező, esetleg casco, valamint egy kb. 30-40%-os induló befizetés utáni törlesztő részletet alapul véve,.stb.)

Akkor ők ki tudják csengetni, ezek szerint őket nem érdekelné, ha 40 litert fogyasztana? Dehogynem. Ezt csak azért írom, mert úgy tűnik nem egészen a Földön jársz :) Egy Firebirdre ennél sokkal többet kellene költeni, ha - persze tételezzük fel -mindennaposan akarnád használni, de hát nem is arra való itthon.

Itt pedig nem ilyen autókról van szó, hanem uncsi 90-120 LE-s benzinesekről, és dízelekről.

#358 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 09. 11:45

Tényleg, 40e csak 400km azzal és még nem fizettél semmit utána...

#359 Felhasználó inaktív   tolvaly 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.583
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 09. 12:36

Idézet: Kory - Dátum: 2004. nov. 9., kedd - 12:27

"Én egy nagyon türelmes ember vagyok"

Azt látom, én már csak kétszer mondok el valamit, évekkel ezelőtt még háromszor, de a kettő is soknak tűnik ma már. :cool:

Már nagyon beszűkült a mozgástere a vitapartnerednek, lassan jön a traktor pulling, mert ott van diesel/benzin/jet kategória is. :D
Ezt még nem éred föl, azt a kanyart ne is próbáld, maradj itt a helyeden.

#360 Felhasználó inaktív   RiCS 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.714
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 09. 12:38

Nesztek tudorok. http://totalcar.hu/h...n/fiestavantdc/ azonos teljesítményű benzines és dízel.

Téma megosztása:


  • (26 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó