HWSW Informatikai Kerekasztal: Richard Burns Rally - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

  • (384 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Richard Burns Rally (Az első topic folytatása)

#141 Felhasználó inaktív   sebgutkopf 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.777
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 14. 10:04

Idézet: KZKZKZ - Dátum: 2005. márc. 13., vasárnap - 13:51

Tegnap én is próbáltam a Citroennel, de rettentő trágya a hajtűkben a Subaruhoz képest.
Próbáltam több setupot is, de mindegyikkel szar volt.

Kess csinálhatna egy jó kis Citro setupot :D , nekem a Subaru-s setupja nagyon bejött a Joux Verte és Joux Verte II pályákon. Itt a legtöbb a hajtű, és ezeket simán vitte, nem lassult be, fordult ki a kocsi...

Tegnap egész délután a citro-val küzdöttem aszfalton, de most azt kell mondanom, hogy ezen a terepen egy nagy trágya. A letöltött setup-ok vackok voltak végül elkezdtem egy teljesen saját setup-ot gyártani, ami sok kísérletezés után azt mondom elég jó, de a kocsival így sem tudom elérni a saját subarus idejeimet.
Szerintem a héten inkább nyomom egy másik kocsival és egy nap gyakorlok majd citro-val a bajnokság miatt.

A legfeltűnőbb, hogy a hajtűkben nagyon lassú a kocsi. Lehet, hogy ez már azért van, mert ennek a legkisebb a nyomatéka?  :think:  Pl a rövid cote... -on az első szakaszon vesztek el minden időt a második és harmadik alapján akár világcsúcs is lehetne a gyors részeken nagyon jó az autó, de az elsővel nem tudok mit tenni akármit állítok egy 3-4 másodpreccel lassabb vagyok.
_____________________
-->KONFIG<--
Logitech G25 Wheel
www.rallysimfans.hu
My photos
_____________________

#142 Felhasználó inaktív   illegal_alien 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.994
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 14. 11:05

Idézet: pukkandur - Dátum: 2005. márc. 14., hétfő - 9:48

A prohardver fórumán írd be a keresőbe a momot és találsz 20-25 között alig használtakat...
pl: http://prohardver.hu/rios3_forum.php?mod=3...ep=&stype=&sid=
vagy itt a hwsw fórum főoldalon keresőbe szintén momo, és itt is találsz.

Kösz az ötletet. Majd utánanézek!
SZIA!


#143 Felhasználó inaktív   Kess 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 58
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 14. 11:19

Idézet: sebgutkopf - Dátum: 2005. márc. 14., hétfő - 10:04

Tegnap egész délután a citro-val küzdöttem aszfalton, de most azt kell mondanom, hogy ezen a terepen egy nagy trágya. A letöltött setup-ok vackok voltak végül elkezdtem egy teljesen saját setup-ot gyártani, ami sok kísérletezés után azt mondom elég jó, de a kocsival így sem tudom elérni a saját subarus idejeimet.
Szerintem a héten inkább nyomom egy másik kocsival és egy nap gyakorlok majd citro-val a bajnokság miatt.

A legfeltűnőbb, hogy a hajtűkben nagyon lassú a kocsi. Lehet, hogy ez már azért van, mert ennek a legkisebb a nyomatéka?  :think:  Pl a rövid cote... -on az első szakaszon vesztek el minden időt a második és harmadik alapján akár világcsúcs is lehetne a gyors részeken nagyon jó az autó, de az elsővel nem tudok mit tenni akármit állítok egy 3-4 másodpreccel lassabb vagyok.

Letörültem az RBR-Rankrol a Subarus (Joux Verte,Joux VerteII)idöimet es helyette felraktam a Citroenes idöket.Igaz igy vissza estem a rankon.De nincs mas lehetösegem nektek elküdenei a setapokat mert nem tudom sehova feltenni öket.Holnapig igy hagyom.

Irjatok meg a velemenyeteket,hogy lehet haladni veleük. ;)

#144 Felhasználó inaktív   KZKZKZ 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.207
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 14. 11:52

Idézet: Kess - Dátum: 2005. márc. 14., hétfő - 12:19

Letörültem az RBR-Rankrol a Subarus (Joux Verte,Joux VerteII)idöimet es helyette felraktam a Citroenes idöket.Igaz igy vissza estem a rankon.De nincs mas lehetösegem nektek elküdenei a setapokat mert nem tudom sehova feltenni öket.Holnapig igy hagyom.

Irjatok meg a velemenyeteket,hogy lehet haladni veleük. ;)

Köszi. Próbálom őket :up:
k s

#145 Felhasználó inaktív   KZKZKZ 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.207
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 14. 12:11

Kess: egy kérdés.
Milyen fordulatnál váltasz? Mert a replayből úgy vettem észre, hogy nagyon alacsonyan.
Van olyan hely ahol már rég 6-ban mész, közben én ugyanazzal a beállítással épphogy felváltok 5-be.
Én általában akkor váltok, amikor már leszabályozna a motor, tehát 7000nél.

Direkt csinálod így, vagy a replay adja vissza rosszul, hogy mikor váltasz?

Szerkesztette: KZKZKZ 2005. 03. 14. 12:12 -kor

k s

#146 Felhasználó inaktív   Kess 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 58
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 14. 12:47

Idézet: KZKZKZ - Dátum: 2005. márc. 14., hétfő - 12:11

Kess: egy kérdés.
Milyen fordulatnál váltasz? Mert a replayből úgy vettem észre, hogy nagyon alacsonyan.
Van olyan hely ahol már rég 6-ban mész, közben én ugyanazzal a beállítással épphogy felváltok 5-be.
Én általában akkor váltok, amikor már leszabályozna a motor, tehát 7000nél.

Direkt csinálod így, vagy a replay adja vissza rosszul, hogy mikor váltasz?

Ugy valtok ahogy a replayban latod.Ezzel a stilussal jobb idöket tudok menni(csak aszfalton) ;)

#147 Felhasználó inaktív   KZKZKZ 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.207
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 14. 12:56

Idézet: Kess - Dátum: 2005. márc. 14., hétfő - 13:47

Ugy valtok ahogy a replayban latod.Ezzel a stilussal jobb idöket tudok menni(csak aszfalton) ;)

Vazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzeeeeeeeeeeeee, ezt csak most mondod!!!!!!!!!!!

Kipróbáltam én is így, és a Joux Verte első időmérő pontjánál majdnem 2mp-cel jobb voltam, mint kihúzatva a motort.

Ezért nem értettem eddig, hogy hogyan mentek jobb időket, mint én, pedig a replayt végignézve nekem sokkal jobban kijön az összes kanyar.

Egyébként így rövideket váltva számomra nem élvezetes annyira... de tény hogy hasznosabb
k s

#148 Felhasználó inaktív   KZKZKZ 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.207
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 14. 12:59

ma 13:20-kor Mexico rally az eurosporton. (a reggeli ismétlése)
k s

#149 Felhasználó inaktív   Falcon77 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 14. 15:42

Idézet: Kess - Dátum: 2005. márc. 14., hétfő - 12:19

Letörültem az RBR-Rankrol a Subarus (Joux Verte,Joux VerteII)idöimet es helyette felraktam a Citroenes idöket.Igaz igy vissza estem a rankon.De nincs mas lehetösegem nektek elküdenei a setapokat mert nem tudom sehova feltenni öket.Holnapig igy hagyom.

Irjatok meg a velemenyeteket,hogy lehet haladni veleük. ;)

Kess látom elég sok eltérés van a két setup között. Megosztod velünk a setupok mögött álló logikát?
Főleg az első-hátsó difi zárónyomatékokra vagyok kíváncsi.  :think:
Amit eddig észrevettem - és hasznosítottam is -, hogy puhára állítod a felfüggesztést, amitől nem pattog el a kocsi, és a stabilizátorral próbálod szintre hozni a kanyarodási hajlandóságot.  :up:
TRally fejlesztő - http://hszk.bme.hu/~s8554dea

#150 Felhasználó inaktív   Kess 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 58
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 14. 19:46

Idézet: Falcon77 - Dátum: 2005. márc. 14., hétfő - 15:42

Kess látom elég sok eltérés van a két setup között. Megosztod velünk a setupok mögött álló logikát?
Főleg az első-hátsó difi zárónyomatékokra vagyok kíváncsi.  :think:
Amit eddig észrevettem - és hasznosítottam is -, hogy puhára állítod a felfüggesztést, amitől nem pattog el a kocsi, és a stabilizátorral próbálod szintre hozni a kanyarodási hajlandóságot.  :up:

Soha nem foglalkoztam meg a difik zárónyomatékaval.
Ugy szoktam setapolni,hogy az adott etapon  kiprobalom a legjobb 5-6 ember setapjat.Mindegy,hogy milyen auto(peu,sub.xara,stb) atirom 5slot0,1,2-re.Ami fontos:Az autokban a kormany rudak(steering rod) nem egyforma hosszuak,es mikor bemasolod egy masik auto setapjat a subaruhoz akkor a kerekosszetartas vagy nagyon szet  vagy nagyon össze fog allni,ami semi estben sem terhet el a 0-tol 1-fokal(-ba+ba).PL: ha egy xara setapjat atirok subarura akkor a kerek osszetartas 3.xx fokra allitja a subarunal,ezt vissza allitom -,+0.xxx-re,ezt az erteket a kormanyrud hosszaval lehet allitani(steering rod)
Ezzel a szisztemaval kiprobalom az elsö 5-setapot es amelyik nekem jobban fekszik aszt meg hagyom,es meg finomitok rajta.
Falcon a kerdesedhez visszaterve az elöbiekböl adodoan van a difi zaronyomatekaban elteres.Ez a kerdes engem is erdekel mert szerintem a difi allitassal is lehet hozni etaponkent 2,3 masodperzet ;)

#151 Felhasználó inaktív   sebgutkopf 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.777
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 14. 20:29

Most már tudom milyen setuppal fogok menni szombaton. Végre a sok szenvedés után a legegyszerűbb utat választottam.  :D

Egyszerűen azokat a subaru beállításokat használom, amikkel a legjobb idejeimet mentem. Összesen 2 subaru setup-ot használtam 1 a joux plane-re és a többire mindre egy ment nálam eddig. A győztes pedig a Ben Cornett féle subaru setup, amivel a csúcsokat tartja. Egy kicsit magasabbra állítottam a kocsi hasát, hogy ne verődjön állandóan és annyi.

KZ neked is ajánlom melegen!  :up:
_____________________
-->KONFIG<--
Logitech G25 Wheel
www.rallysimfans.hu
My photos
_____________________

#152 Felhasználó inaktív   sebgutkopf 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.777
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 14. 20:30

Idézet: Kess - Dátum: 2005. márc. 14., hétfő - 20:46

Soha nem foglalkoztam meg a difik zárónyomatékaval.
Ugy szoktam setapolni,hogy az adott etapon  kiprobalom a legjobb 5-6 ember setapjat.Mindegy,hogy milyen auto(peu,sub.xara,stb) atirom 5slot0,1,2-re.Ami fontos:Az autokban a kormany rudak(steering rod) nem egyforma hosszuak,es mikor bemasolod egy masik auto setapjat a subaruhoz akkor a kerekosszetartas vagy nagyon szet  vagy nagyon össze fog allni,ami semi estben sem terhet el a 0-tol 1-fokal(-ba+ba).PL: ha egy xara setapjat atirok subarura akkor a kerek osszetartas 3.xx fokra allitja a subarunal,ezt vissza allitom -,+0.xxx-re,ezt az erteket a kormanyrud hosszaval lehet allitani(steering rod)
Ezzel a szisztemaval kiprobalom az elsö 5-setapot es amelyik nekem jobban fekszik aszt meg hagyom,es meg finomitok rajta.
Falcon a kerdesedhez visszaterve az elöbiekböl adodoan van a difi zaronyomatekaban elteres.Ez a kerdes engem is erdekel mert szerintem a difi allitassal is lehet hozni etaponkent 2,3 masodperzet ;)

Sose tudtam mire jó a kormány hossz állítás, de neked köszönhetően végre hasznosítani fogom. Köszi!  :respect:
_____________________
-->KONFIG<--
Logitech G25 Wheel
www.rallysimfans.hu
My photos
_____________________

#153 Felhasználó inaktív   ChrisX 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.007
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 14. 20:36

idézet:
ChrisX!
Hi:) Voltunk üllő rallyn. Sajna nem jó hírekkel jövök...

Re:
Hi!  Láttalak még az első körben Gombánál. ;)  Az utolsó bal 3 -ban áltam . Hányadik körben estél?
Kemény a szitu mindenesetre  :( . Sajnálom.  :rolleyes:

Különben Uri-Gomba nagyon tetszett nekem anno. 
Következő racingra összeáll a vas?

Üdv. C.

#154 Felhasználó inaktív   KZKZKZ 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.207
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 14. 21:31

Idézet: sebgutkopf - Dátum: 2005. márc. 14., hétfő - 21:29

A győztes pedig a Ben Cornett féle subaru setup, amivel a csúcsokat tartja. Egy kicsit magasabbra állítottam a kocsi hasát, hogy ne verődjön állandóan és annyi.

KZ neked is ajánlom melegen!  :up:

Közzétennéd, hogy letöltsem?

Te is rövideket (alacsony frodulaton) váltasz?
k s

#155 Felhasználó inaktív   KZKZKZ 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.207
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 14. 22:09

Idézet: Tomibá - Dátum: 2005. márc. 13., vasárnap - 17:13

Csak gyorsokat nem lehet felrakni?
Van náluk rank is.
Vagy az egy teljes rally gyorsokra bontva?

Ja még annyi, hogy a profil neve se mindegy.
Tehát létre kell hoznod a játékban a megadott nevű profilt. Asszem a neve az, amit az összes kocsi&pálya patch használ.
k s

#156 Felhasználó inaktív   sebgutkopf 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.777
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 14. 23:31

Idézet: KZKZKZ - Dátum: 2005. márc. 14., hétfő - 22:31

Közzétennéd, hogy letöltsem?

Te is rövideket (alacsony frodulaton) váltasz?

Két beállításom van:

Joux plane

Összes többi

A másodikkal ma mentem 20 perc alatt a cote d arbroz-on 2:30,8x-at. Szóval életképes beállítások és futottam egy egész tűrhetőt bisanne-on is, de az peugeottal.  :D  és Szabi azért jobb még ettől, de lényeg, hogy javítottam előző idejeimen.

Váltás nálam más taktika mint a többieknél, kicsit vegyesen használom.
Kanyar kijöveti íven gyorsan váltok fel nem húzatom ki, ami az 1 és 2-es fokozatokra vonatkozik, így nagyon hamar 3-ban vagyok, viszont az egyenesekben mindig kihúzatom, de nem leszabig, hanem úgy 6000-6500 között szoktam váltani és csak egyenesben, kanyarban már 5000-5500-nál felkapcsolok.

Kipróbáltam a rövid váltást is, de nekem nem jött be lassú voltam vele. Annak idején Ákos hívta fel rá a figyelmemet, hogy aszfalton érdemes egyenesekben szépen meghúzatni, mert ő javult tőle a francián.

Azóta mindenhol nagyjából így váltok, hogy egyenesekben szépen húzatom, de sosem 7000-ig. A 6000 környéke valahogy jó lehet, mert az automata is ott vált.

PS: látszik, hogy bepezsgőztem, mert sok hibát javítottam így olvasat után  :D

Szerkesztette: sebgutkopf 2005. 03. 14. 23:33 -kor

_____________________
-->KONFIG<--
Logitech G25 Wheel
www.rallysimfans.hu
My photos
_____________________

#157 Felhasználó inaktív   KZKZKZ 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.207
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 15. 14:03

Idézet: sebgutkopf - Dátum: 2005. márc. 15., kedd - 0:31

Két beállításom van:

Joux plane

Összes többi

Hát nekem nagyon nem jött be a második a Joux Verte-n. Valahogy nagyon nem szereti a hajtűket, nem csúszik benne. +Direkt van medium-on a váltó?
k s

#158 Felhasználó inaktív   KZKZKZ 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.207
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 15. 14:45

Mégegy kérdés a differenciál lock-kal kapcsolatban.
Ugye, ha 100-ra van állítva az azt jelenti, hogy ugyanannyit forog a két kerék (azonos tengelyen).
Namost a setupoknál úgy látom, hogy pont az egyenesben van így amikor nem kéne.
Nem akkor kell hogy együtt forogjon a kerék, amikor a hajtűből jövök ki, alacsony sebességnél??????

Szerkesztette: KZKZKZ 2005. 03. 15. 14:50 -kor

k s

#159 Felhasználó inaktív   sebgutkopf 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.777
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 15. 18:11

Idézet: KZKZKZ - Dátum: 2005. márc. 15., kedd - 15:03

Hát nekem nagyon nem jött be a második a Joux Verte-n. Valahogy nagyon nem szereti a hajtűket, nem csúszik benne. +Direkt van medium-on a váltó?

Pont a hajtűből való kijövetel miatt van kevésbé csúszósra állítva. Így nincs az a nagy legyezőmozgás, ami sok másodpercbe kerül. Egy kis kézifék a kanyar elején utána pedig rögtön mehet a gáz neki és nem pörög tőle túl.

Természetesen ez is vezetési stílus kérdése, hogy bejön-e. Nézd meg a joux verte-es subarus replayom és akkor megérted, hogyan veszem a hajtűt ezzel a setuppal.

Az első változatban röviden van a váltó (legalábbis azon kéne lennie) egyedül a joux plane-en van medium-on.
_____________________
-->KONFIG<--
Logitech G25 Wheel
www.rallysimfans.hu
My photos
_____________________

#160 Felhasználó inaktív   sebgutkopf 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.777
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 15. 18:21

Idézet: KZKZKZ - Dátum: 2005. márc. 15., kedd - 15:45

Mégegy kérdés a differenciál lock-kal kapcsolatban.
Ugye, ha 100-ra van állítva az azt jelenti, hogy ugyanannyit forog a két kerék (azonos tengelyen).
Namost a setupoknál úgy látom, hogy pont az egyenesben van így amikor nem kéne.
Nem akkor kell hogy együtt forogjon a kerék, amikor a hajtűből jövök ki, alacsony sebességnél??????

Itt most a central difire gondolsz vagy az elsőre, vagy hátsóra. A hátsó aszfalton végig 0%-on van.

Nagy sebességnél pedig a nagyobb stabilitás miatt van szükség a zárt difire. Ha 140-nél nem lenne zárva  a difi, akkor egy apró kormánymozdulatra máris elszállnál egyenesben (kitörne a kocsi fara) és akkor mi lesz a gyors kanyarokkal. Ami ennél még rosszabb, ha egy útegyenetlenség miatt 140-160-nál a nem zárt difi miatt az egyik kerék a levegőben kipörög, amikor az újra utat ér szépen keresztbevágja a kocsit pedig még kanyar sem volt.

A difik zárásával a kocsi stabilitása nő, de a kanyarodási hajlandóság romlik. Ezért kis sebességnél még nem olyan égető a stabilitás, míg a gyors fordulás fontos. Nagy sebességnél viszont fordítva, mert ha nem stabil a kocsi akkor repülés lesz belőle és kisebb érzékenységre van szükség.

Ha kanyarban forog nagyon együtt az összes kerék, akkor nagyon alulkormányzott lesz a kocsi és nem fog fordulni hanem minden kázadásra szépen viszi ki a kocsit az árok felé. Ha olyan a vezetési stílusa valakinek, hogy kézivel gázadás nélkül pont jól befordul és csak akkor ad gázt, amikor már irányban van annak jól jön a zárt difi, de akkor az erőcsúsztatásos fordulásról el lehet feledkezni.

A murva persze más, ott jobban kell zárni a difit, míg aszfalton sokkal kevésbé.

Eddigi olvasataim alapján kb ez a lényeg. Korábban kicsit próbálkoztam a difi-vel és lehet érezni a különbséget és nagyon jól be lehet sok idő árán lőni, egy bizonyos pályán milyen sebességnél milyen stabilitás illetve fordulékonyság kell. Kemény meló.
_____________________
-->KONFIG<--
Logitech G25 Wheel
www.rallysimfans.hu
My photos
_____________________

Téma megosztása:


  • (384 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó