HWSW Informatikai Kerekasztal: A PC-s játékok kora leáldozott - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

  • (111 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

A PC-s játékok kora leáldozott A cikkel kapcsolatos hozzászólások

#961 Felhasználó inaktív   Diopapa 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.220
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 14:40

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 14:38

nos szvsz nem etikus egy 50-60 korul vett nagyon low-end CRT-t osszevetni egy mai 80-120 koruli LCD-vel es ebbol arra kovetkeztetni, hogy a CRT az marpedig szaar...

Kb mint ha a 15 éves kvarcjátékom alapján ítélném meg a konzolokat :D
National Organization of Men Against Amazonian Masterhood

#962 Felhasználó inaktív   HaZeX 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.953
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 14:44

Idézet: BoGab - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 13:37

Hát ez kb olyan, mintha egy festményt hasonlítgatnál egy fényképpel. Nem sok értelmét látom.

Ellenkezőleg, nagyon is összehasonlítható - ha a cél élethű vizuális világok megalkotása, akkor a PC-s játékok fejlesztésének iránya 800x600 -nál félresiklott: ott meg kellett volna állni a felbontás növelésével és ehelyett már akkor a kép 'valószerűségét' növelő képjavító technológiákat bevezetni. Lehet, hogy akkor mára már nem lehetne eldöntei, hogy a gép előtt ülő épp az SWEP2 filmet nézi avagy az abból készült játékkal játszik...

#963 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 14:59

Idézet: HaZeX - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 14:32

Nem tudom eldönteni hogy tényleg nem érted azt, amit mondok vagy direkt megjátszod az értetlent. Melyiknek jobb a "grafikája" - a Star Wars Episode 2 -nek (igen, a filmnek) 720x576 (TV) felbontásban vagy a FEAR -nek 1600x1200 (monitor/PC) felbontásban?

ez eddig oke, csak a DVD-d musztere DPX 2k(2048x1080) vagy DPX 4k(4096x2160) digitalis film. Ezt preciziosan decimaljak le 720x436-ra. Az 1600x1200-as keped 2xFSAA/anizojahoz iszonyat eros GPU kell, hogy megkapd az eredet, artifact-oktol mentes 800x600-as kepet.
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#964 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 15:13

Idézet: Balintka - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 14:35

pl. a Viewsonic is le lett volna cserélve. Képminőségileg biztos 10x jobb volt mint a Samtron, nem ez a baj velük, hanem a méretük.

Nezd en nagyon jol elvagyok az LG flatronommal es a Barcommal otthon. Majd ha tonkremeny, lecserelem oket. Amugy brtual 2048-as vagy meg nagyobb bontasu CRT-ket lehet mostansag kapni 100 korul. Az mar a DPX 2k image-ek megjelenitesere is jo :)
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#965 Felhasználó inaktív   BoGab 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 16.399
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 15:16

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 15:59

ez eddig oke, csak a DVD-d musztere DPX 2k(2048x1080) vagy DPX 4k(4096x2160) digitalis film. Ezt preciziosan decimaljak le 720x436-ra. Az 1600x1200-as keped 2xFSAA/anizojahoz iszonyat eros GPU kell, hogy megkapd az eredet, artifact-oktol mentes 800x600-as kepet.

Ha jól rémlik a GEF3-4 FSAA-ja működött ilyen elven, meg később a volari ( :D ). Nem az eredeti beállításokkal számolt, hanem megnövelte a képméretet. Aztán az úgy lerenderelt képet visszakicsinyítette azt eredetire és azt jelenítette meg.
Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...

We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.

Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!

#966 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 15:16

Idézet: HaZeX - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 14:44

Ellenkezőleg, nagyon is összehasonlítható - ha a cél élethű vizuális világok megalkotása, akkor a PC-s játékok fejlesztésének iránya 800x600 -nál félresiklott: ott meg kellett volna állni a felbontás növelésével és ehelyett már akkor a kép 'valószerűségét' növelő képjavító technológiákat bevezetni. Lehet, hogy akkor mára már nem lehetne eldöntei, hogy a gép előtt ülő épp az SWEP2 filmet nézi avagy az abból készült játékkal játszik...

mint mondtam, virtualiece a PCs jatekok artworkje is 800x600-ra van tervezve. A nagyobb kep oka az, hogy kuzdeni lehessen az aliasing artifact-ok ellen. Csak ezt digitalisan megcsinalni iszonyat eroforrasigenyes.
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#967 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 15:18

Idézet: BoGab - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 15:16

Ha jól rémlik a GEF3-4 FSAA-ja működött ilyen elven, meg később a volari ( :D ). Nem az eredeti beállításokkal számolt, hanem megnövelte a képméretet. Aztán az úgy lerenderelt képet visszakicsinyítette azt eredetire és azt jelenítette meg.

A mostani FSAA megoldasok is igy mukodnek, azzal a kulonsbeggel, hogy egy logika megbecsuli azokat a kepreszleteket ahol gond van, es csak ott szamolja le az anti-aliasingot. Ez neha jobban, neha rosszabbul sikerul. Volari-rol nemsokat tudok, de az mintha tile-based renderingben utazna. Ez nagyon jo dolog, csak motor oldalon meg kell tamogatni. Mivel azonban a volari market share-e nyulfarknyi, a motorgyartok nem szarakodtak vele. Konzolokon ellenben bevett technika ;)

Szerkesztette: SFIJ 2005. 11. 03. 15:20 -kor

νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#968 Felhasználó inaktív   BoGab 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 16.399
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 15:31

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 16:18

A mostani FSAA megoldasok is igy mukodnek, azzal a kulonsbeggel, hogy egy logika megbecsuli azokat a kepreszleteket ahol gond van, es csak ott szamolja le az anti-aliasingot. Ez neha jobban, neha rosszabbul sikerul. Volari-rol nemsokat tudok, de az mintha tile-based renderingben utazna. Ez nagyon jo dolog, csak motor oldalon meg kell tamogatni. Mivel azonban a volari market share-e nyulfarknyi, a motorgyartok nem szarakodtak vele. Konzolokon ellenben bevett technika ;)

Hát amennyi elkelt abból nem hiszem, hogy bárkinek is érdemes lett volna mélyrehatóan tanulmányozni.

Közben utána olvastam, SuperSampling az eljárás neve. Tehát ha 800*600-ra rákapcsolta valaki a 2xFSAA-t, akkor az kiszámolta szépen 1600*1200-ban, majd lekicsinyítette.

Szerkesztette: BoGab 2005. 11. 03. 15:39 -kor

Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...

We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.

Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!

#969 Felhasználó inaktív   Krinyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.253
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 15:38

Idézet: HaZeX - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 14:44

Ellenkezőleg, nagyon is összehasonlítható - ha a cél élethű vizuális világok megalkotása, akkor a PC-s játékok fejlesztésének iránya 800x600 -nál félresiklott: ott meg kellett volna állni a felbontás növelésével és ehelyett már akkor a kép 'valószerűségét' növelő képjavító technológiákat bevezetni. Lehet, hogy akkor mára már nem lehetne eldöntei, hogy a gép előtt ülő épp az SWEP2 filmet nézi avagy az abból készült játékkal játszik...

:up:

Ugy latszik a tobbiek nem nagyon akarjak megerteni mit is akarsz mondani, elvesztek a pixelek es a filterek surujeben... :D

Krinyo
72792 óra, 6649 anyag, 11 376 878 karakter (6772 A4-es oldal) = az én HWSW-m

#970 Felhasználó inaktív   BoGab 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 16.399
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 16:31

Idézet: Krinyo - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 16:38

:up:

Ugy latszik a tobbiek nem nagyon akarjak megerteni mit is akarsz mondani, elvesztek a pixelek es a filterek surujeben... :D

Krinyo

Én értem mit akar mondani, csak nem értek vele egyet :p

De azt sem értem miért én vitatkozom vele, amikor én nem mondtam, hogy a konzol a felbontása miatt sz*r :D
Asse mondtam, hogy a konzol sz*r, mert nem az :D

Szerkesztette: BoGab 2005. 11. 03. 16:32 -kor

Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...

We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.

Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!

#971 Felhasználó inaktív   Balintka 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 640
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 16:35

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 15:38

nos szvsz nem etikus egy 50-60 korul vett nagyon low-end CRT-t osszevetni egy mai 80-120 koruli LCD-vel es ebbol arra kovetkeztetni, hogy a CRT az marpedig szaar...

Samtron volt 56e Ft a Samsung LCD 76e sulinetben, azaz gyakorlatilag a fele.

#972 Felhasználó inaktív   Balintka 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 640
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 16:40

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 16:13

Nezd en nagyon jol elvagyok az LG flatronommal es a Barcommal otthon. Majd ha tonkremeny, lecserelem oket. Amugy brtual 2048-as vagy meg nagyobb bontasu CRT-ket lehet mostansag kapni 100 korul. Az mar a DPX 2k image-ek megjelenitesere is jo :)

Hát igen, ha jól elvagy vele, és jók, akkor nem kell cserélni. De én vettem új gépet, és egy 200ezres gép mellé nem a low-end ócska CRT-t fogom használni. És biztos, h a sajátom miatt, de rossz tapasztalatokat szereztem a CRT-vel, és cserére is szorult a moncsi, majd hülye lennék újra olyat venni.  Egyáltalán, ma már hülyeség új géphez crt-t venni. Remek az lcd-m, de ennél jobbat akartam venni (730BF-et), de ez is nagyon jó. Jobb, mint amit vártam. Az első negyed óra nagyon furcsa volt, de mostmár megszoktam. :D

#973 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 18:28

Idézet: Krinyo - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 15:38

:up:

Ugy latszik a tobbiek nem nagyon akarjak megerteni mit is akarsz mondani, elvesztek a pixelek es a filterek surujeben... :D

Krinyo

ez azert van, mert a jelenlegi texturazo, shade-elo engine-k 2000-re elertek a lehetosegeik hatarat. ma gyakorlatilag multilayer 'video'-texturazasok folynak, prerenderekkel emg ezeknek alfa csatornas kevergetese a vertexekre rafeszitve. Nemileg megtanlutak a GPU-k nurbs szeru ugyekbol tesszalalni is. Mostmar jol lathato, hogy ez a technika elerte a hatarat. A kovetkezo lepcso nagyon messze van meg, igy ramozdulunk a deatilre- HDR texturak, azzal szepen lehet csinalni villany felolt, villanyleo effektet, meg ilyeneket. Csak a valodi attorehez a raytracing kene. Valos ideju raytracing modju CCIR601-es meretben - talan - megy sun ultra enterprise gepen 128 procival. par100x-ozni kell a rendelkezesre allo teljesitmenyt. a cell esetleg villanthat egy nagyon korlatozott, primko raytrace-szel.
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#974 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 18:30

Idézet: Balintka - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 16:35

Samtron volt 56e Ft a Samsung LCD 76e sulinetben, azaz gyakorlatilag a fele.

76-ert ma olyan CRT-t kapsz, hogy sirogorcs kerulget ha meglatod, milyen korlatozott az LCDd kepminosege...
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#975 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 18:36

Idézet: Balintka - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 16:40

Egyáltalán, ma már hülyeség új géphez crt-t venni. Remek az lcd-m, de ennél jobbat akartam venni (730BF-et), de ez is nagyon jó. Jobb, mint amit vártam. Az első negyed óra nagyon furcsa volt, de mostmár megszoktam.

Nem latom be, hogy hulyeseg lenne CRT-t venni, ha minosegi kepalktoassal foglalkozol, pl video, kepfeldolgozas, plane hamar annyira szeretjuk a HDR-t. Egy jo CRT fel tud dolgozni szincsatornankent 11-12 bitet, egy LCD 6-ot tud, foleg a 120 alatti kategoria. Szepen kikamuzza a 24-et, de avatott szem latja, hogy kilog a lolab. No offense, ezek a 120 alatti LCDk tokeletesek word/powerpoint bamulasara, irodai munkara, de filmnezesre mar kibirhatatlannak tartom oket. Nalatod - mexoktad az LCD-t de azert mert te igy dontottel, mert most ez a trendi, es valjuk be kenyelmesebb, nem kell hozza szemuveg, kisebb helyet igenyel, alacsonyabb a fogyasztasa, nem jelent azt, hogy vizualisan is jobb.
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#976 Felhasználó inaktív   Boba 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 24.741
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 19:00

A felbontas kerdesehez szolnek hozza... Hogy miert is nez ki olyan jol az alacsonyabb felbontasu film? Elsosorban mivel felbontasilag kicsinyites folyik... a filmeket Cine felbontasban 2k-4k-s meretben scannelik be, majd ezt scalelik le PAL, NTSC vagy mas formatumokra. Az SW jelenetei miert is artifact mentesek? Az 1600*1200@8*AA meg miert az? Talan mert a pre renderelt jelenetekben sokkal durvabb AA-t alkalmaznak? Adaptiv stophisticated AA, nemcsak 4-8 hanem inkabb 32-64-128 mintaval. De lehetne meg sorolni tovabb, mikben maradnak meg el a mostani GPU-k. Pl a kontraszt alapjan torteno tovabbi AA finomitas, stb (ugye ez az adaptive AA lenyege).

Nah, sorry, kicsit  :offtopic:  volt de gondoltam azert beirom...
Ő lesz az adott idő alatt a legtöbb japán kutya!

#977 Felhasználó inaktív   HaZeX 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.953
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 19:05

Idézet: Boba - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 18:00

Nah, sorry, kicsit  :offtopic:  volt de gondoltam azert beirom...

Dehogy is, nagyon sokat tanulok én is így - szóval az a lényeg, hogy a maiaknál is sokkalta durvább graf hardver kellene ahhoz, hogy a ma használatban lévőnél lényegesen kisebb felbontásban jól nézzenek ki a játékok. Akkor viszont miért ez a torz fejlődési modell az egyre nagyobb felbontások hajszolásával?

#978 Felhasználó inaktív   Boba 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 24.741
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 19:13

Csak tippelnek... talan, mert az konyebb? 800*600 rol 1600*1200ra valtani elvben 4szer annyi pixelt kell szamolni. 800*600at Adaptiv AA-val szamoltatni meg joval lasabb. Talan ezert, de ez csak tipp. A masik meg, hogy AA csak artifact mentesiteni tudja a kepet... de ha valahol 800*600 pixelnel joval tobb adatot kell megjeleniteni, akkor nincs mas megoldas, novelni a felbontast. En igy latom, hogy jo-e azt mar nem tudom.
Ő lesz az adott idő alatt a legtöbb japán kutya!

#979 Felhasználó inaktív   Balintka 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 640
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 19:27

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 19:30

76-ert ma olyan CRT-t kapsz, hogy sirogorcs kerulget ha meglatod, milyen korlatozott az LCDd kepminosege...

Ja, csak az egész asztalt el is foglalja. :D

#980 Felhasználó inaktív   Balintka 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 640
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 03. 19:28

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 19:36

Nem latom be, hogy hulyeseg lenne CRT-t venni, ha minosegi kepalktoassal foglalkozol, pl video, kepfeldolgozas, plane hamar annyira szeretjuk a HDR-t. Egy jo CRT fel tud dolgozni szincsatornankent 11-12 bitet, egy LCD 6-ot tud, foleg a 120 alatti kategoria. Szepen kikamuzza a 24-et, de avatott szem latja, hogy kilog a lolab. No offense, ezek a 120 alatti LCDk tokeletesek word/powerpoint bamulasara, irodai munkara, de filmnezesre mar kibirhatatlannak tartom oket. Nalatod - mexoktad az LCD-t de azert mert te igy dontottel, mert most ez a trendi, es valjuk be kenyelmesebb, nem kell hozza szemuveg, kisebb helyet igenyel, alacsonyabb a fogyasztasa, nem jelent azt, hogy vizualisan is jobb.

Nekem nincsenek ilyen professzionális dolgaim a géppel, netezni játszani tökéletes, a filmek is tökéletesen mennek. Szerintem max 2 év és az LCD-k végleg elhagyjáka  CRT-ket. A mostaniak azért tényleg nem tökéletesek.

Téma megosztása:


  • (111 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó