Kétkeréken VII. a bringás különítmény
#2341
Elküldve: 2016. 10. 27. 20:24
A lánc "felcsavarodott saját magára" és felmászott az első fogaskeréken, aztán leütötte a helyéről az első váltót. Amikor zaj lett és az ellenállás megnőtt azonnal levettem az erőt a tekerésről, de azért kábé 10 fokot sikerült kigörbíteni az egész miskulanciát. Azt hittem, hogy eltörtem rajta valamit, annyira furán állt az egész. Még kábé 800 méter volt hátra a melóig. Feltoltam az emelkedőn, közben gondolkodtam. Aztán megnéztem és úgy tűnt, hogy nem tört el rajta semmi, de kifordult oldalra és függőlegesen is elmászott az egész.
Mivel a váltókhoz SEM értek, ezért itt kicsit bepánikoltam. Aztán átgondoltam és a lejtőn legurultam az irodáig. Ott elővettem a kis multitoolt és elkezdtem igazgatni az első váltót. Felemeltem kábé megfelelő magasságra, aztán érzésre beforgattam egyenesbe. Jobb lett, de nem lett jó.
Ezután inkább bementem melózni. Hazafelé megint nekiálltam tekergetni. A norvég kolléga elmondta, hogy kábé 2 mm helynek kell lennie a nagy tányér pereme és a váltó láncvezető feje között. Ez majdnem stimmelt. De a szög nem. Jóval többet kellett rajta forgatni, mint mertem. Beállítottam úgy, hogy hátul a 4-es fokozat még ment és akkor hazatekertem. Hazafelé még 2x megálltam állítgatni, másodikra már majdnem jó lett. Még tovább kell tekerni rajta, mivel a 6-tól 9-ig levő kis kerekeken nagyon hozzáér a cucc.
Megpróbálom rendbe rakni én magam, csak végső esetben viszem szerelőhöz.
Közben majd jön a lánc, amit tegnap rendeltem. Azt azonnal fel fogom rakni.
#2343
#2344
#2345
#2346
Elküldve: 2016. 11. 01. 18:00
#2347
Elküldve: 2016. 11. 01. 18:26
Idézet: chris77 - Dátum: 2016. 11. 01. 19:00

Bejutottunk. Sajnos közben volt egy vandalizálás a bringatárolóban és az én bringám is kapott "egy pofont". Nem tudom mit csináltak a srácok, de a váltó sokkal rosszabb lett, ezért elviszem a bringát egy átnézésre és megcsináltatom a váltót is a biztonság kedvéért.
A váltó elöl most sehogy sem jó. Valami elgörbült, mivel sehogy nem stimmel a lánc. Mindig hozzáér a lánc a láncvezetőhöz, gyakorlatilag csak két fogaskerék működik hátul kerepelés nélkül. Így használhatatlan. Pénteken tudom elvinni a bringát a műhelybe, addig nem igazán használom. Ma prototípus építési gyakorlaton voltunk a motorgyárban, nem bringáztam. Holnap itthon vagyok a két bunkóval, mivel a bölcsi zárva van továbbképzés miatt. Aztán csütörtökön elkínlódom magam bringával, gyakorlatilag limp home módban. A nagy tányéron elöl működik ugyan, de akkor hátul csak a 4-es és 5-ös fogaskerék megy kerepelés nélkül. Ezzel olyan 25-30 km/h között tudok menni, ami harmatos. Ha elöl középre rakom a láncot, akkor hátul nem megy a legnagyobb kerék, tehát az utánfutóval emelkedőn igen szopó. Egy napra mondjuk ki lehet bírni, aztán megy javításra.
Annyi könnyebbség van, hogy azonnal elkapták a vandált és a szülei fizetik a károkat. Volt rendőrségi feljelentés és komolyan megzsanettozzák most a családot.
#2348
Elküldve: 2016. 11. 01. 18:49
#2349
Elküldve: 2016. 11. 01. 19:26
Idézet: chris77 - Dátum: 2016. 11. 01. 19:49

Szétverték a helyiséget, végigöntöttek sörrel mindent és behánytak a sarokba. Meg ott bagóztak. A kis babakocsinkat bek*rták a bringák közé, eléggé kitombolták magukat.
Az én bringám még nem is járt olyan rosszul, volt amit jobban megzúztak. Most mérik fel a lakók a károkat.
A pumpámat is megcsapkodták, de úgy nézem az nem sérült kozmetikai szempontokat leszámítva.
Csak egy átnézést és a váltó kijavítását akarom, hogy kifizessék. Amit nem ők okoztak (korábbi karcok a bringán és az általános elhasználtság) azt nem fogom rájuk.
#2350
Elküldve: 2016. 11. 02. 06:00
Mondjuk a szüleik nem biztos..
#2351
Elküldve: 2016. 11. 02. 08:39
Idézet: chris77 - Dátum: 2016. 11. 02. 07:00
Mondjuk a szüleik nem biztos..
Hogy mit érdemelnének meg az egy hosszabb történet. Valami elképesztő rombolást végeztek egymás után két éjszaka is. A srácnak szerintem sürgősen át kellene gondolnia az életét, mert nagyon rossz irányba megy most, főleg a "haverjait" kellene sürgősen elfelejteni.
Én egyszerűen csak használható állapotba akarom hozni a bringát, nem akarok semmi extrát ráverni senkire. De amit összecsesztek azt viszont állítsák helyre.
A babakocsi utánfutót nagyon átnéztem, az nem sérült szerencsére. Ha annak bármi baja lett volna, akkor annak a teljes költségét rájuk verem. Az egy biztonsági felszerelés. Nem megengedhető, hogy a gyereknek valami baja legyen, mert ők megroppantották mondjuk a vázat. Az a téma drága lett volna, mivel a normális ára a kocsinak valami 5600 SEK körül van akció nélkül. Ha a vázat eltörték volna, akkor egy vadonat új kocsit vettem volna és nekik ki kellett volna fizetni. A rendőrség és a lakótársaság is tudni akarta, hogy rendben van-e a kocsi, mert akkor ténylegesen jogosult lettem volna egy teljesen új kocsira.
A srác szüleit nem irigylem. Ez gyakorlatilag a szülői feladatkör totátlis becsődölése amikor a gyerek ennyire el van kallódva. Normálisan felnevelt gyerek nem ilyen "haverokkal" lóg és nem ver szét két helyiséget totál begombázva.
#2352
Elküldve: 2016. 11. 13. 16:14




A csoda 59 koronás fittyenfuttyom lánckinyomó szerszámom az első próbálkozásra ripityomra törött. De azért nem adtam fel. Kis kézügyességgel és sok erőszakkal csak szétszedtem a régi láncot.
Most aranyszínű bontószem van a láncon, nagyon durván bling lett. Simán kézzel összeraktam az új láncot. Fejjel lefelé raktam a bringát beakasztottam a lánckeréksorba, a racsni tartotta egyik oldalról. Másik oldalról meg tartottam én. Nagyon könnyű volt, meg is lepődtem.
#2353
Elküldve: 2016. 11. 13. 16:26
Ez mit jelent?
Maximum Sprocket 32T / 14T
Minimum Sprocket 25T / 11T
Nem az angollal van a gondom, hanem hogy mit jelent.

A lényeg, hogy egy 32/11-es kazettasorral használnám, ha jó lenne. Elvileg meg lehet csinálni, mert neten láttam, hogy valakinek sikerült. (a b-screw-t kellett kicsit meghekkelni hogy hosszabb legyen, így a 32-es fog alatt lett még hely a váltógörgőnek.
Szerkesztette: des 2016. 11. 13. 16:28 -kor
#2354
Elküldve: 2016. 11. 13. 16:53
Idézet: des - Dátum: 2016. 11. 13. 17:26
Ez mit jelent?
Maximum Sprocket 32T / 14T
Minimum Sprocket 25T / 11T
Nem az angollal van a gondom, hanem hogy mit jelent.

A lényeg, hogy egy 32/11-es kazettasorral használnám, ha jó lenne. Elvileg meg lehet csinálni, mert neten láttam, hogy valakinek sikerült. (a b-screw-t kellett kicsit meghekkelni hogy hosszabb legyen, így a 32-es fog alatt lett még hely a váltógörgőnek.
Nekem azt mondaná a specifikáció, hogy ennyi foga lehet a lánckeréknek. Tehát elvileg belefér. De én a helyedben megvárnám, hogy a bringákhoz tényleg értő emberek is kommenteljenek. Lásd Igu és Nova. Én csak tekerek, de tök hülye vagyok ehhez IS

#2355
Elküldve: 2016. 11. 14. 13:10
Idézet: des - Dátum: 2016. 11. 13. 17:26
Ez mit jelent?
Maximum Sprocket 32T / 14T
Minimum Sprocket 25T / 11T
Nem az angollal van a gondom, hanem hogy mit jelent.

A lényeg, hogy egy 32/11-es kazettasorral használnám, ha jó lenne. Elvileg meg lehet csinálni, mert neten láttam, hogy valakinek sikerült. (a b-screw-t kellett kicsit meghekkelni hogy hosszabb legyen, így a 32-es fog alatt lett még hely a váltógörgőnek.
32-11 esetén az első nagy és kistányér közötti különbség ne legyen 16 fog, inkább kisebb. Hirtelen ránéztem egy aktuális 105-re és Dura-Ace-re, 14 fog különbséget hagytak a gyáriaknál. Kb úgy számold, hogy mekkora lánchossz megy pl 48-32 állásban, aztán a másik véglet a 32-14 állás, ennyi lánchossz különbséget fog át a váltó alsó kanala. Ha elöl 48-36 a két tányér, akkor nem fog lógni a lánc 36-11-en sem, vagy nem feszül meg 48-32-nél, de 48-32 / 32-11 tányérokkal már nem tudod jól megoldani.
#2356
Elküldve: 2016. 11. 14. 17:39
Idézet: -NoVa- - Dátum: 2016. 11. 14. 13:10
Köszi a választ. Még értelmezem picit.

Szerkesztette: des 2016. 11. 14. 17:41 -kor
#2358
Elküldve: 2016. 11. 14. 18:30
Idézet: -NoVa- - Dátum: 2016. 11. 14. 18:11
köszi.- akkor már csak be kell egyet szereznem

#2359
Elküldve: 2016. 11. 15. 10:21
#2360
Elküldve: 2016. 11. 15. 11:00
Idézet: chris77 - Dátum: 2016. 11. 15. 11:21

És mi van, ha valahol megszakad a hófolyam, mert pl letakarították? Ott hogyan viselkedik?
Ott viszonylag hamar igényed lesz ilyenekre:

Ezek már talán nem feszítik ki magukat a külsőből, jó vastag peremük van. 10+ éve még nem volt opció, úgyhogy egy kisebb külsőre húzott nagyobb külsőbe rakott facsavar volt a sípályás gumiszett, pár erősebb fékezés után meg lehetett pótolni a hiányzókat.
