HWSW Informatikai Kerekasztal: Cell (by Sony, Toshiba and IBM) - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (92 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Cell (by Sony, Toshiba and IBM) Valóban forradalmi lesz? Értékeld a témát: -----

#1481 Felhasználó inaktív   Laa-Yosh 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.770
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 17. 01:30

Idézet: SFIJ - Dátum: 2006. jún. 16., péntek - 21:38

jaa mostmar ertem. ez egy nagyon jol ismert GIS technika. a google earth-ben is megcsodalhatod :D

Carmacknek nem az az erőssége hogy feltalál dolgokat, hanem hogy
1. kitalálja milyen technológia dobna sokat a látványvilágon
2. feldolgozza magának az összes kutatást ezen a téren
3. kidolgozza a realtime implementációt
4. addig optimalizálja amíg jó nem lesz

Normal mapping is régi Siggraph kutatási eredmény volt, de amíg be nem mutatta 2001-ben a Doom3 enginét, senkiben sem merült fel a használata. Ma meg alapkövetelmény.
De ugyanígy a realtime bsp, a lightmapek használata meg a shaderek is először mindig az ő kódjába kerültek bele.
LY

#1482 Felhasználó inaktív   Laa-Yosh 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.770
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 17. 01:46

Egyébként a textúramemória virtualizálását már vagy 5 éve követelte Carmack... Számoljunk 720p-s framebufferrel, 2:1 texelaránnyal, 2x overdraw mellett, felületenként 4 textúrával, ugyanakkor 1:4-es textúratömörítéssel. Ez kb. 14 megányi információ, ennyi textúra-adatot tudunk ténylegesen megjeleníteni.
Szorozzuk meg még néggyel, akkor is  50 MB textúramemória elég kéne legyen a részletességtől függetlenül - ehhez képest 150-200 megát kell rászánni, és rengeteg az ismétlődés, minden karakter ugyanolyan, a talaj és a fal csempézett, stb. stb. És csak úgy lehet a részletességet növelni, ha egyre több RAM-ot pakolnak a GPU mellé.

Más kérdés, hogy ez igazából PC-n probléma, ahol a VRAM inkább csak buffer, de a videokártya lokális memóriája és a központi RAM között van egy szűk keresztmetszet. Fordulsz 180 fokot egy FPS-ben és a textúrák 90%-át le kéne cserélni, ami szétakasztja a gépet 20-50 mega adatnál; szóval vagy befér minden, vagy jön az akadozás. Na ezen segítene, ha maximum pár mega adatot kell csak - akár állandóan - cserélgetni, mert az viszont bőven megy 30-60 fps mellett is.

Konzolon viszont elméletben nem hozna sok nyereséget a virtualizálás, mert nincs külön VRAM és RAM; a DVD-ről meg valós időben nem lehet 4k-s darabokat berántani. Csak hát a MegaTexture nemcsak simán virtualizál, hanem bazi nagy virtuális textúramemóriát biztosít, szóval mégiscsak van értelme használni.
LY

#1483 Felhasználó inaktív   vers 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.382
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 17. 02:58

konzolon ez halott dolog mint már mondtam, egy az hogy ha fordulsz ami  max fél másodperc, az alatt az idö alatt a fej oda se ér a dvd-n ahova kéne
esetleg arra jo hogy  a terepet felosztod  blokkokra és csak blockokat ovasgatsz ahogy ez volt a rachetben is ps2-n, DE mivel a ps2-ben volt külön IO puffer ezért volt csak elviselhetö , igy is megröccent néha, és mivan  ha karcos lesz a lemez és  5 percig seekel, persze ez kivédhetö ha minden duplán van a lemezen, winyorol könyebb , de az xben az se alap
szal ez a technologia nem müködhet 360-on:)

a másik  elképzelhetö hogy carmack kitalált valami textura tömöritö  akgoritmust, de az meg mástol vonja el az eröforrást, de legalább ez müködhet, amugy nem is értem miért nem jpg-el tömöritik a texturát, ilyen felbontáson  ami nextgenen van má jo . és 1:10-20 a tömöritési ráta

én aszondom a polygonon kell sporolni displacemappal és meg van oldva a probléma, bár ha a sony 1 giga rammal hozná ki a ps3-at  örülnék mint majom a farkának
M-12 technology

www.m12technology.com

I'm CEO bitch

#1484 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 17. 03:02

Idézet: Laa-Yosh - Dátum: 2006. jún. 17., szombat - 1:46

Konzolon viszont elméletben nem hozna sok nyereséget a virtualizálás, mert nincs külön VRAM és RAM; a DVD-ről meg valós időben nem lehet 4k-s darabokat berántani. Csak hát a MegaTexture nemcsak simán virtualizál, hanem bazi nagy virtuális textúramemóriát biztosít, szóval mégiscsak van értelme használni.

Ehhez a 'GIS' multimap-hez sok memória nem kell, egyedül double-bufferelés, hogy szép legyen. megvannak a különböző felbontású 'csempézett' részleteid. Ami rohadt nehéz benne, annak a struktúrának a kompilálása, az a 'tok', amiben tárolod. ha ez megvan már örülsz, mert streaelhető az egész. még szoffertechnológiailag sem egy nagy etvasz kliens (render) oldalon - a google első implementációja javascriptes volt. a szerver része, ami navigál az adatkupacban, na az az  ami igazán míves :D Az autodesknek van ilyen motra, a licenszdíja többszázezer dollár.

Szerkesztette: SFIJ 2006. 06. 17. 03:05 -kor

νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#1485 Felhasználó inaktív   vers 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.382
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 17. 03:04

LY
'Nem rossz, de Carmack olyasmiket tud majd megcsinálni aminek ez a közelébe nem ér... zéró ismétlődés mindenen, azért az jól hangzik. Csak a grafikusok nem győzik majd
'

csak nehogy lelassuljon a xenos  mer lofing se fér a textura cachébe
M-12 technology

www.m12technology.com

I'm CEO bitch

#1486 Felhasználó inaktív   Samott 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.035
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 17. 06:04

Idézet: special - Dátum: 2006. jún. 16., péntek - 23:16

az a 3 millió 2 millió, de lehet rosszul emlékszem.

Nem, en emlekeztem rosszul... a novemberi rajtra valoban csak 2 milliot igertek (en ugy emlekeztem, hogy piaconket 1-1 millioval indulnak, ezert irtam a 3 milliot)... viszont meg az iden 4 milliot el akarnak adni (hwsw).

vers: en ebbe a linux dologba, nem elnem bele magam nagyon a helyedben... kivancsi vagyok milyen kernel fog futni rajta, es mennyit hagynak meg a szabadsagbol...

SFIJ: szvsz kulon arult tap eleg valoszinutlen. Lehet hogy kiveszik a dobozbol, de nem hiszem hogy kulon penzt fognak kerni erte...

Samott
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out. | exHWSW - Értünk mindenhez IS @ PH!

#1487 Felhasználó inaktív   Jakuza 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.056
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 17. 08:47

Idézet: Samott - Dátum: 2006. jún. 17., szombat - 7:04

Nem, en emlekeztem rosszul... a novemberi rajtra valoban csak 2 milliot igertek (en ugy emlekeztem, hogy piaconket 1-1 millioval indulnak, ezert irtam a 3 milliot)... viszont meg az iden 4 milliot el akarnak adni (hwsw).

vers: en ebbe a linux dologba, nem elnem bele magam nagyon a helyedben... kivancsi vagyok milyen kernel fog futni rajta, es mennyit hagynak meg a szabadsagbol...

SFIJ: szvsz kulon arult tap eleg valoszinutlen. Lehet hogy kiveszik a dobozbol, de nem hiszem hogy kulon penzt fognak kerni erte...

Samott

Viszont ha nagyobb tap kerul a gepbe (vagy kivulre) az plusz koltseg, tehat meginkabb vesztesegesebb lesz maga a konzol, igy lehet az eletciklusa vegeig az is marad.
Mondjuk a jatekok szamitanak igazan es ez csak aprocsepro dolog marad a tenyek szempontjabol.
Amugy en is ketlem, hogy megvaltoztatnak egy nagyobb tap miatt a PS3 arat, hiszen az nagyon nagy visszatetszest valtana ki a korabbi valotlan allitasok tukreben.
Sokkal valoszinubbnek latszodik a dolog, hogy a Sony a minimalis (~20$) minuszt inkabb benyelne.
A linux kernelnel meg szvsz nem fognak nagy szabadsagot adni ez nem egy szamitogep lesz, leredukaljak majd az alapveto hardvermukodtetes szintjere a komplexitasat es valoszinuleg ennyi ami marad.

Szerkesztette: Jakuza 2006. 06. 17. 08:51 -kor

My name is penis.
1. Ha leesnél az EGOd-ról, szörnyet halnál az IQd-on.
2. A szó fegyver, de neked még egy csúzlid sincs.

#1488 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 17. 08:52

Idézet

Amugy en is ketlem, hogy megvaltoztatnak egy nagyobb tap miatt a PS3 arat, hiszen az nagyon nagy visszatetszest valtana ki a korabbi valotlan allitasok tukreben.


Ez biztos így lenne?
Igaz környezetemből indulok ki, de a legtöbb konzolos ismerősöm (gyakorlatilag mind) azt sem tudja, hogy mi van a konzoljában és nem is érdekli egyátalán a dolog.
PS3-ról a nagyközönség meg kb annyit tud, hogy lesz valamikor és jobb lesz, mint a PS2.
Többet nem.
Persze, ha kijön, majd számítani fog a vásárlók elégedettségi szempontjából ez a sok dolog, de szerintem kizárt, hogy a leendő vásárlók nagy része tudja a korábban beigért dolgokat.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#1489 Felhasználó inaktív   Jakuza 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.056
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 17. 09:06

Idézet: GI - Dátum: 2006. jún. 17., szombat - 9:52

Ez biztos így lenne?
Igaz környezetemből indulok ki, de a legtöbb konzolos ismerősöm (gyakorlatilag mind) azt sem tudja, hogy mi van a konzoljában és nem is érdekli egyátalán a dolog.
PS3-ról a nagyközönség meg kb annyit tud, hogy lesz valamikor és jobb lesz, mint a PS2.
Többet nem.
Persze, ha kijön, majd számítani fog a vásárlók elégedettségi szempontjából ez a sok dolog, de szerintem kizárt, hogy a leendő vásárlók nagy része tudja a korábban beigért dolgokat.

Igen biztos igy lenne.
A masodik reszevel pedig nem ertek egyet, mert a rajongok nagy resze bizony tudja, mi micsoda.
Es bizony az indulasnal nem a szimpla vasarlok rohanjak le a boltokat.
Az elso tobb millios tetel tehat siman azokhoz vandorol akik szinte mindennap ertesulnek a hirekrol a neten.
De nem is arrol volt szo, hanem arrol, hogy mit szolnanak az emberek, ha hirtelen mondjuk az 599$ arat mondjuk felemelne a Sony 649$-ra, annak fenyeben, hogy 299-399$ volt eloszor szo, majd 599$-rol. (tehat nem a kulso taprol beszeltem, hanem az ar megvaltoztatasarol)
Raadasul azt ne felejtsuk el mennyi a konkurencianal az X360.
Tehat a nem rajongok kozott mit fog latni egy szulo, ha bemegy a boltba vasarolni az unnepeknel vagy mas alkalombol a gyerekenek ?
399$ vs 649$ Igy az eladasai is csokkennenek a Sonynak.
Amugy meg fogsz lepodni felmeres szerint nagyon sokan tisztaban vannak a kulonfele hirekkel.
Multkor belinkeltem egy oldalt a masik topicban, ahol a megkerdezettek tobb mint 30%-a mondta hogy a neten tajekozodik a konzollal kapcsolatban.(es ez a szimpla maganemberek kozotti felmeres volt, nem pedig a rajongok kozott)
Persze ebben van nemi kenyszererzetem, gondolom valami szorakoztatoelektronikai standnal tettek fel a kerdeseket. :)

Szerkesztette: Jakuza 2006. 06. 17. 09:17 -kor

My name is penis.
1. Ha leesnél az EGOd-ról, szörnyet halnál az IQd-on.
2. A szó fegyver, de neked még egy csúzlid sincs.

#1490 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2006. 06. 17. 10:25

úgy tudom, csak a cell 65 nanométeres és kisebb verzióiba fog belekerülni, retrofit módon a tmta longrun2 technológia.

a longrunt már fentebb leírták, lényegében az intel speedstephez vagy az amd powernow!-hoz hasonló, azaz a terhelés függvényében változtatja lépcsőkben az órajelet (33 MHz), és 25 mV-onként a feszültséget.

a longrun2 ennél sokkal több. nem részletezett technikával (az biztosnak látszik, hogy további logikával, valamint áramkörtervezési metodológiával) egyedileg képes finomhangolni az egyes chipeket, vagyis a tranzisztorokat, hogy milyen nyitófeszültséggel üzemeljenek, vagy figyelembe tudja venni ehhez az aktuális hőmérsékletet. lényegében a szivárgási áramot veszi tűz alá.

a szivárgási áram nagy teljesítményű chipeknél, mint a cell, a teljes fogyasztás 20-30 százalékát is kiteheti. arra nincsenek irányszámok sem, hogy a longrun2 ebből mennyit tud eltüntetni.

a longrun2 már inkább egy komplex semicon know-how, mintsem sima demand base switching.

teljes és alacsony terhelésnél és van hatása.

a foxton teljesen más célzattal és metodikával jött létre.

#1491 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 17. 12:08

Idézet: special - Dátum: 2006. jún. 17., szombat - 10:25

a foxton teljesen más célzattal és metodikával jött létre.

azért ezzel vitatkoznék. másrészt meg, a foxton, mintazt mindketten tudjuk, nem működik :Đ
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#1492 Felhasználó inaktív   cx.core 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.337
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 17. 12:39

Idézet: vers - Dátum: 2006. jún. 17., szombat - 3:58

konzolon ez halott dolog mint már mondtam, egy az hogy ha fordulsz ami  max fél másodperc, az alatt az idö alatt a fej oda se ér a dvd-n ahova kéne

Ha úgy működik a MegaTexture, ahogy azt az általam linkelt B3D hsz-ban írja Chalnoth (igen, tessék venni a fáradságot, és elolvasni; LY elolvasta, és lám, érti is :)), akkor nézetirány-invariáns, tehát csak akkor kellhet töltögetni, amikor mozogsz (ráadásul a kisebb felbontású mipmap szinteket egyre ritkábban birizgálja).

Idézet: SFIJ - Dátum: 2006. jún. 17., szombat - 4:02

Ami rohadt nehéz benne, annak a struktúrának a kompilálása, az a 'tok', amiben tárolod. ha ez megvan már örülsz, mert streaelhető az egész.

A MegaTexture fileformátumból sejthető struktúrája egyszerű, mint egy tök. Minden mipmap szintet ugyanakkora (feltehetőleg 256*256-os) csempékre bontva tárol (tehát a mipmap piramis igazából valószínűleg csak csonkagúla :)).

Szerkesztette: cx.core 2006. 06. 17. 12:44 -kor


#1493 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2006. 06. 17. 13:22

Idézet: SFIJ - Dátum: 2006. jún. 17., szombat - 13:08

azért ezzel vitatkoznék. másrészt meg, a foxton, mintazt mindketten tudjuk, nem működik :Đ

a foxton azzal a céllal jött létre, hogy a lehető legnagyobb teljesítményt hozza ki egy chip adott energiakeretéből, míg a fentebb tárgyalt energiatakarékossági megoldások azt célozzák meg, hogy csökkenjen a fogyasztás, ha nincs teljes terhelés, ezek az ún. demand-based switching technológiák.

a foxton ötletét az adta, hogy a különféle kódok tranzisztoraktivitása között szignifikáns különbség van, ami minél szélesebb az architektúra, annál jelentősebb, hiszen egyes kódok ILP-je alacsony, míg másoké magas.  az itanium 2 6-issue szélesnek vett felépítése az eredményezi, hogy rengeteg load a TDP 70-80 százalékán fut, mivel azt magas ILP-jű és extrém tranzisztoraktivitású kóddal határozták meg. így akár 10-15 százaléknyi nyers teljesítmény is kiaknázatlanul maradhat (órajel). teljes terhelés alatt a foxton legfeljebb 10 százalékkal, vagy az energiakeret kitöltéséig megemeli a magfeszültséget és az órajelet, egymásnak megfeleltetve.

a demand base switchingnél (speedstep, powernow, longrun) a load a független változó, ennek eredményeképpen jön létre az órejal/feszültség, a foxton esetében a load konstans 100%, a független változó az on-chip enerigiafogyasztás, az eredményváltozó pedig hasonlóan az órajel/magfeszültség. az most mellékes, hogy a foxton emellett nagyságrendekkel finomabb magfeszültség- és órajelszintetizáló disztribúciós rendszer.

demand base switchinget a montecito is tartalmaz egyébként. azt meg nem tudjuk , hogy a foxton miért került deaktiválásra, az ezrével kiküldött tesztpéldányokban még működött.

#1494 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 17. 15:02

Idézet: special - Dátum: 2006. jún. 17., szombat - 13:22

a foxton azzal a céllal jött létre, hogy a lehető legnagyobb teljesítményt hozza ki egy chip adott energiakeretéből, míg a fentebb tárgyalt energiatakarékossági megoldások azt célozzák meg, hogy csökkenjen a fogyasztás, ha nincs teljes terhelés, ezek az ún. demand-based switching technológiák.

nézd szpesöl szerinted egy játtékkonzol, adott teljesítménybudgetéből mi a frászt kéne kihozni, ha nem az elérhető maximális számítási teljesítményt?
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#1495 Felhasználó inaktív   Jakuza 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.056
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 17. 15:03

Idézet: special - Dátum: 2006. jún. 17., szombat - 11:25

úgy tudom, csak a cell 65 nanométeres és kisebb verzióiba fog belekerülni, retrofit módon a tmta longrun2 technológia.

a longrunt már fentebb leírták, lényegében az intel speedstephez vagy az amd powernow!-hoz hasonló, azaz a terhelés függvényében változtatja lépcsőkben az órajelet (33 MHz), és 25 mV-onként a feszültséget.

a longrun2 ennél sokkal több. nem részletezett technikával (az biztosnak látszik, hogy további logikával, valamint áramkörtervezési metodológiával) egyedileg képes finomhangolni az egyes chipeket, vagyis a tranzisztorokat, hogy milyen nyitófeszültséggel üzemeljenek, vagy figyelembe tudja venni ehhez az aktuális hőmérsékletet. lényegében a szivárgási áramot veszi tűz alá.

a szivárgási áram nagy teljesítményű chipeknél, mint a cell, a teljes fogyasztás 20-30 százalékát is kiteheti. arra nincsenek irányszámok sem, hogy a longrun2 ebből mennyit tud eltüntetni.

a longrun2 már inkább egy komplex semicon know-how, mintsem sima demand base switching.

teljes és alacsony terhelésnél és van hatása.

a foxton teljesen más célzattal és metodikával jött létre.

Koszi a tajekoztatast.
Igy kezd korvonalazodni a dolog, mi is ez a Transmetas technoligia.
My name is penis.
1. Ha leesnél az EGOd-ról, szörnyet halnál az IQd-on.
2. A szó fegyver, de neked még egy csúzlid sincs.

#1496 Felhasználó inaktív   Laa-Yosh 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.770
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 17. 22:45

Az én hibám, hogy Version megkavarodott, mert felhoztam hogy miért akarta eredetileg Carmack a hardveres virtualizált textúramemóriát... ;)

Itt van egyébként az eredeti szöveg:
2000/03/07 .plan update
Érdekes, hogy ugyanitt ennek kapcsán az EDRAM hasznosságát is kiemelte...

No mindegy, a lényeg az, hogy akkoriban 6 évvel ezelőtt még nagyon kevés memória volt a kisebb kártyákon, és a túl sok textúrát használó játékok állandóan akadoztak a gyengébb hardveren. Ha csak egy kicsivel több adatot akart megjeleníteni a kártya, mint amennyi a szabad memória volt, akkor periodikusan leakadt egy pillanatra a játék, amíg új textúrákat töltött le a központi memóriából a lokális VRAM-ba.
Ez ma nem tudom hogy mennyire jellemző, de mivel a kisebb kártyák is szinte mind 128 megásak vagy tudnak ennyi rendszermemóriát lefoglalni, ezért valószínűleg ez a fele a problémának megoldódott. Plusz akkora felbontásúak már a textúrák, hogy felezéssel/negyedeléssel könnyen le lehet butítani elviselhető sebességre bármit.

Szóval ma nem ez a fő oka a MegaTexture használatának, hanem inkább az, hogy teljesen kiiktassa az ismétlődő textúrákat a tényleges fizikai memóriakapacitás sokszorosára bővítésével. Ahogy SFIJ is írta, ez a technológia elméletben szimpla ügy, a gyakorlati megvalósítása viszont elég nagy falat...
LY

#1497 Felhasználó inaktív   Asker 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.563
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 18. 23:33

Az év lexarabb companija of 2006 a Sony by PCWorld.  :)
"I was a Marine in the invasion of Iraq. It was 2 years before I could watch any type of violent movie. War truly is hell. Killing, bleeding, dying and crying are terrible, and great. If you fight for glory and power you are evil and will die in vain. I and every other warrior fought for each other. For family, for friends, for the US, for Sparta."

#1498 Felhasználó inaktív   Samott 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.035
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 07. 13. 10:16

Idézet

Reeves: Defects. It becomes a bigger problem the bigger the chip is. With chips that are one-by-one and silicon germanium, we can get yields of 95 percent. With a chip like the Cell processor, you’re lucky to get 10 or 20 percent. If you put logic redundancy on it, you can double that. It’s a great strategy, and I’m not sure anyone other than IBM is doing that with logic.

Turn Down the Heat … Please

Samott
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out. | exHWSW - Értünk mindenhez IS @ PH!

#1499 Felhasználó inaktív   Laa-Yosh 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.770
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 07. 13. 12:19

A redundancia által elérhető kihozatal-javulás azért lehet hogy jobb, mint egy sima kétszerezés... Sajna nem bookmarkoltam a B3D-re felrakott számításokat :(
LY

#1500 Felhasználó inaktív   hvuk 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.857
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 07. 13. 12:52

Idézet: Samott - Dátum: 2006. júl. 13., csütörtök - 11:16

Reeves: Defects. It becomes a bigger problem the bigger the chip is. With chips that are one-by-one and silicon germanium, we can get yields of 95 percent. With a chip like the Cell processor, you’re lucky to get 10 or 20 percent. If you put logic redundancy on it, you can double that. It’s a great strategy, and I’m not sure anyone other than IBM is doing that with logic.

Régebben speciallal volt itt egy nagy vita, ahol hülyeségnek tartotta azt az Inquireres állítást, hogy a yield rossz lenne, mivel egy IBM fejes azt nyilatkozta, hogy jó.

Nos úgy néz ki, hogy mindkét tábornak igaza lehet. Specialnak azért, mert elképzelhető, hogy ez a 10-20 (vagy 30-40) százalékos yield már jónak számít, mivel többre nem is számíthatnak, a másik tábornak meg azért, mert még a kedvezőbb érték is csapnivalónak számít a processzor gyártásban.
Athlon 64 939 2 GHz Winchester mag, GigaByte NF4 K8N Ultra-9 (passzív chipset), GigaByte X800 (passzív), 2x512 KingMax HC 500 MHz, Hitachi 160 Gb, NEC 3520, Coolink BAT01VS (1040 ford.), Chieftec 420W, Chieftec ház, Samsung 193P TFT monitor

Téma megosztása:


  • (92 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó