HWSW Informatikai Kerekasztal: Golf 5 2004 Vs. Civic '88 - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (26 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Golf 5 2004 Vs. Civic '88 Meg fogom kapni...:) Értékeld a témát: -----

#121 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 14:35

Idézet

vezetési élményről, elsősorban a hang tekintetében dízel esetén le KELL mondani, kétségtelen. De azért egy dízel is tud gyorsulni, hajajjj..


Ezzel egyetértek. Dízel kocsi is jól tud gyorsulni.

Idézet

ha jól tévedek az a 2-es Golf 1.6 75LE, kifejezetten az a motor ami "örök életű", ha karban van tartva, és a 3-asba épített 8 szelepesek is. Pont nem a teljesítményre mentek rá.  Akkor még VW a VW.


Ez amolyan uccsó száriás. 3-as motoralkatrészek és lengéscsillapítók is 3 golféi.. Na mindegy.
De szerintem nem rossz gép. Nekem megfelel. Mindenféle luxus ami kell nekem, benne van. :)

Idézet

Egy dízel kocsi nem "2x olyan nehéz", csupán 70-80 kg-al. Juszt se lomha, hát, mán


Motorra értettem. De nehezebb + 1 személlyel. :)

Idézet

Attól függ milyen magas az a furdulat, a kombájnok, pl. Claasv . John Deer vagy Ferguson, aratáskor max. fordulaton mennek (dízelek, általában Perkins, vagy Mercedes dízelmotorok), és nem fekszenek ki 10 perc alatt. Egy gépkocsiba a max. fordulatot (főleg dízel esetén) szinte sose használjuk


Ez igaz. Egy régi szockó traktor is képes 24h-t menni magas fordulaton. De azok a motorok nincsenek egyátalán kiélezve. Vagyis kivannak, a tartósságra.
Egy 150Le-s 1.9es PDTDIt szerintem ki lehet fektetni magas fordulatokon hamar. De mondjuk minek is tennénk.

Idézet

Szerintem meg a piac árakat hasonlít  Pl. nekem nem kéne a 116 le-s FSI Octavia, ha 180 -al olcsóbban kapok 105LE pd tdi-t, aminek talán csak a 0-100-as sprintje rosszabb 1 mp-el, minden egyebe jobb.  (bár a pd tdi nem a kedvencem, bár arról nem szólva hogy 10 perc alatt lehet belőle 130LE -t csinálni).


hát van egy olyan, hogy 1.8-as Golf Turbó, 150Le és 1.9 TDI golf 150Le. Asszem mindenben, ha kevéssel is de a benzines jobb. Nem jön nálam valamiért a vw oldala.

Idézet

Van hugom, de már nem eladósorban


Te figyi, hidd el rendes srác vagyok. :) Jószándékkal.

De mond azt,  szép szűke hosszú fürtökkel, szép kék szemekkel, kerek fomákkal és elsősorban S600-as mercivel. :) Álmaim nője lenne. :D

Idézet

M II 1.9dci-mben 6 fokozat van előre, szerintem pont hogy könnyű mindig jó fordulaton (ami 1500-tól 3500-ig tart) tartani a kocsit vele, és a váltó nem, hogy rövidebb, hanem hosszabb mint egy benzinesé, hiszen gondolj bele, ez 160-nál 2700-at pörög, egy benzines mennyit?


Valszeg többet, de neki többet is kell.

Idézet

a dízel jobban "tol", és ez különösen akkor érezhető, amikor többen ülnek  a kocsiban, alig veszik el a dinamikából.


Elhiszem. Terhelésre igen. De sportosságban már nem jók.
Én is majdnem áttértem, csak a stopper mutatott mást. Pedig jobbnak éreztem.

Idézet

Teljesítmény-tömeg: mint ahogy mondtam egy 1.6-os benzines és az 1.9 dízel között súlyban 70 kg van. Megnézheted pl. a fentebb Linkelt Pug 307 esetében is.


Azok a golfok asszem ugyannyiak.. közel. dE egy cementeszsák segíthet. :)

u.i.: igaz van barátnőm, de küldj már egy képet a hugordól.. :) Merre is laksz? :)

Azt tudom, hogy belső értékei már megvannak. (pl.: digit klíma, faberakás, bőr belső.. stb.)
Na azt ne ám félre értsed a viccet. :)
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#122 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 14:58

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 14:35

Ezzel egyetértek. Dízel kocsi is jól tud gyorsulni.
Motorra értettem. De nehezebb + 1 személlyel. :)
hát van egy olyan, hogy 1.8-as Golf Turbó, 150Le és 1.9 TDI golf 150Le. Asszem mindenben, ha kevéssel is de a benzines jobb. Nem jön nálam valamiért a vw oldala.
Te figyi, hidd el rendes srác vagyok. :) Jószándékkal.
De mond azt,  szép szűke hosszú fürtökkel, szép kék szemekkel, kerek fomákkal és elsősorban S600-as mercivel. :) Álmaim nője lenne.
Valszeg többet, de neki többet is kell.
Elhiszem. Terhelésre igen. De sportosságban már nem jók.
Én is majdnem áttértem, csak a stopper mutatott mást. Pedig jobbnak éreztem.
Azok a golfok asszem ugyannyiak.. közel. dE egy cementeszsák segíthet. :)
u.i.: igaz van barátnőm, de küldj már egy képet a hugordól.. :) Merre is laksz? :)
Azt tudom, hogy belső értékei már megvannak. (pl.: digit klíma, faberakás, bőr belső.. stb.)
Na azt ne ám félre értsed a viccet. :)


ÖÖ, fura, mintha nem ezt írtad volna 1 oldallal ezelőtt, hanem valami "traktormotoros" meg "IFA" meg "dózer" stb, hasonló jelzők voltak :)

Ha azt írod "2x olyan nehéz a kocsi", akkor azt nem a motorra értem. Így félreérthető, nem kell fellengzősen fogalmazni, meg jelzőket használni, ha csak a tényeket írjuk (és a tapasztalatokat!), akkor az úgy bőven elég.

Minden motort ki lehet fektetni.
Lehet hogy van 1.8T Golf 5 (ha arra gondolsz), nem tudom, nálam működik a honlap, de nincs ilyen Golf. Legalábbis idehaza. 2.0 FSI van 150 LE és 150LE-s dízel nincs Golfban, csak az új 140 2.0TDI.

De (ha lenne, lehet Golf 4-ből volt) nézd meg az árát, majd nézd meg a fogyasztását, és közben kijön hogy 2x annyit zabál (10 liter felett) mint a pd tdi, közben 1 mp-el jobbat gyorsul és 5-el jobb a végsebessége? És?
DE biztos feelinges, nem vitatom, nagyon jó lehet a győrben gyártott 1.8T különféle változatai! De a dízel is lehet az. Pl Skoda Fabia RS pl. dízel!

Elhiszem azt :)
Képet nem tudok küldeni egyikről se, mivel nem egyeznek bele. Se az autó tulajdonosa se a hugom :)
(BMW X5, S 600 nem az enyém, hanem unokatesómé).

Szerkesztette: Kory 2004. 11. 06. 15:02 -kor


#123 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 15:00

Egyébként kicsit haza beszélve nagyon jó hogy a Renault kijött egy ilyennel:

Megane II 2.0 Turbo ("gyenge" feltöltés), 165LE, egy igazi űrt tölt be! (+ ott az RS 220LE-vel) Ebben a kat. nem igen van ilyen.

#124 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 15:03

Szerintem ha visszajön a topictulaj, lesz haddeladd :)

Én nekem most mennem kell.

>>back to Civic  - Golf 5 körforgalmazás....

#125 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 16:52

"1000 km? Hú, hát az aztán nagy tapasztalat  :D  :D "
Miért szerinted hány km-et kéne menni velük, hogy megállapíthassam, hogy melyik megy jobban???? :think: Mentem bőven mindkettővel városban, autópályán és országúton egyaránt. Hidd el, nemfogod tudni elmagyarázni nekem, hogy a 90 lovas 307-es HDI jobban, megy, mint az 1.6-os Escort és senki másnak akinek volt szerencséje a két autóhoz. Azt persze aláírom, hogy a Peugeot nehezebb de azért egy turbó dízel jobban kéne, hogy bírja a súlytöbbletet, mint egy benzines, a nagyobb nyomaték miatt (136 vs. 200 Nm).
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#126 Felhasználó inaktív   Arp 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.426
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 17:10

Idézet: Kory - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 10:40

Azonos teljesítményt hasonlíts össze!

Pl. 120 LE benzines és egy 120 LE dízel. (mondjuk 1.6 benzin, 2.0 dízel).

Akkor jön elő a biztosítási díj különbség mert általában egy kategóriával nagyobb dízel kell az azonos teljesítményhez. És a nagyobb dízel már nem is fogyaszt sokkal kevesebbet a kisebb benzinesnél. Van kb 15 Ft különbség a gázolaj és a 95-ös között. 3 literes fogyasztáskülönbségnél ez 45 ft 100 km-en. A biztosítási díj különbsége alap bonusnál egy közepes biztosítónál (Hungária) 40e ft évente. Ha évi 100-et autózol akkor megéri.

#127 Felhasználó inaktív   leslie 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.039
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 18:34

Szerintem meg a dizel motoros kocsi annyival dragabb, -1 milla legalabb - hogy istentelen sok ido, mig behozza azt a penzt az uzemanyag...
Az nevet utoljára, aki először üt.

#128 Felhasználó inaktív   tolvaly 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.583
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 18:40

Lassan olyan a topik, hogy ki a jobb teriblekk vagy Erika Eleniak, mindkettőt torkon lőheted vagy seggbe durrgathatod. A diesel is és a benzines is elvisz A pntból B-be, csak nem mindegy az utazás élménye. :D
Ezt még nem éred föl, azt a kanyart ne is próbáld, maradj itt a helyeden.

#129 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 20:38

Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 16:52

"1000 km? Hú, hát az aztán nagy tapasztalat  :D  :D "
Miért szerinted hány km-et kéne menni velük, hogy megállapíthassam, hogy melyik megy jobban???? :think: Mentem bőven mindkettővel városban, autópályán és országúton egyaránt. Hidd el, nemfogod tudni elmagyarázni nekem, hogy a 90 lovas 307-es HDI jobban, megy, mint az 1.6-os Escort és senki másnak akinek volt szerencséje a két autóhoz. Azt persze aláírom, hogy a Peugeot nehezebb de azért egy turbó dízel jobban kéne, hogy bírja a súlytöbbletet, mint egy benzines, a nagyobb nyomaték miatt (136 vs. 200 Nm).

Sokkal többet, min. 3-4x többet kell menni egy autóval, hogy megismerje az ember a  részletes viselkedését.

1.6-os Escortot (90le)  még nem vezettem valóban, ez kimaradt.

És MI az hogy tekintsünk el a súlykülönbözettől, "meg jobban kéne bírnia"??  Ne csúsztass!

Azonos teljesítményről van szó, azonos tömeg mellett!

#130 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 20:44

Idézet: Arp - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 17:10

Akkor jön elő a biztosítási díj különbség mert általában egy kategóriával nagyobb dízel kell az azonos teljesítményhez. És a nagyobb dízel már nem is fogyaszt sokkal kevesebbet a kisebb benzinesnél. Van kb 15 Ft különbség a gázolaj és a 95-ös között. 3 literes fogyasztáskülönbségnél ez 45 ft 100 km-en. A biztosítási díj különbsége alap bonusnál egy közepes biztosítónál (Hungária) 40e ft évente. Ha évi 100-et autózol akkor megéri.

:eek: Egy 1.6-os benzines biztosítása dettó ugyanannyi mint egy 1.9-es dízelé (és a kettő kb. egyforma teljesítményű, sőt..na mindegy).
De vannak 1.5-ös dízelek is (1450-1490 cm3), amit az 1.4-es benzineshez lehet hasonlítani, ott megint ugyanaz. (80 -100 LE kategória).

Nagyobb dízelt az vesz, aki jobban akar menni a kis benzineseknél, nem? Miért hasonlítjuk a kettőt, te is csúsztatsz. És még úgy is kevesebbet fogyaszt "valamivel".

A számolásod pedig :lol: ! 3 literes fogyasztáskülönbségnél 100 km en különbség nem 45 ft!! Számolj!!

Mondjuk hasonlóan hajtva 6 litert fogyaszt a dízel: ez 1398 FT (233 Ft *6)
Te azt mondod 3 literrel többet eszik a benzines, hasonlóan hajtva, ok, ez 9 liter:  2187 Ft /100 km (243 FT *9)

Szerinted ez 45 Ft különbség? , mert ha igen, akkor ...bocs. Majdnem 20-szor annyi.

Szerkesztette: Kory 2004. 11. 06. 20:47 -kor


#131 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 20:49

Idézet: leslie - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 18:34

Szerintem meg a dizel motoros kocsi annyival dragabb, -1 milla legalabb - hogy istentelen sok ido, mig behozza azt a penzt az uzemanyag...

Sajnos igen, de vannak ellenpéldák is a megfiezethető kategóriákban. Pl. Thalia. 300e Ft-al drágább az 1.5 dízel, mint az 1.4 8 szelepes (teljesítményben ua. gyakorlatilag). Thalia Klub szerint 7-8 litert fogyaszt az 1.4, a dízel 4,5-5,5 között lehet eljárni. Ez 40 ezer km után visszajön.

Vagy például említettem az új Skoda Octaviat, ahol olcsóbb egy dízel (10 LE gyengébb az 1.6 benzinesnél)

Vagy a Mercedesnél is általában olcsóbb a dízel (bár ez már megfizethetetlen amúgy is, meg tökmindegy).

Szerkesztette: Kory 2004. 11. 06. 20:59 -kor


#132 Felhasználó inaktív   Arp 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.426
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 20:50

Idézet: Kory - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 19:44

A számolásod pedig :lol:

Ja ezt elszámoltam  :think: . De így is eltart egy darabig mire behozza a drágább vételárat

Szerkesztette: Arp 2004. 11. 06. 20:52 -kor


#133 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 20:57

Idézet: Arp - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 20:50

Ja ezt elszámoltam  :think: . De így is eltart egy darabig mire behozza a drágább vételárat

El.
El.

Azt mondtam a "nyitó " hozzászólásban, hogy aki nem megy évi 20-30 ezret, az ne vegyen dízelt (kivéve 1-2 autó példája).

+ az se vegyen, aki szereti az öblös hangokat és  pörgetést

+ az se vegyen, akinek nem tetszik a hangja (kívülről), mert belülről ma már nem igazán hallható különbség.

+ az se vegyen, aki nem akar.

Egy 1.6 Escortot viszont ki fogok próbálni valahol :)

Szerkesztette: Kory 2004. 11. 06. 20:58 -kor


#134 Felhasználó inaktív   Arp 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.426
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 21:07

Idézet: Kory - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 19:57

El.
El.

Azt mondtam a "nyitó " hozzászólásban, hogy aki nem megy évi 20-30 ezret, az ne vegyen dízelt (kivéve 1-2 autó példája).

+ az se vegyen, aki szereti az öblös hangokat és  pörgetést

+ az se vegyen, akinek nem tetszik a hangja (kívülről), mert belülről ma már nem igazán hallható különbség.

+ az se vegyen, aki nem akar.

Egy 1.6 Escortot viszont ki fogok próbálni valahol :)

Én is pont ezeket mondtam :) Meg a gyorsulást...

#135 Felhasználó inaktív   Arp 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.426
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 21:15

Pl lagunából kimondottan a dízelt szoktam ajánlani annak aki lagunát keres. Meg volvobol is. Aki ilyen autót vesz az úgyse száguldozni akar...

#136 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 22:02

Idézet: Arp - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 21:07

Én is pont ezeket mondtam :) Meg a gyorsulást...

Én pedig a gyorsulással nem értek teljesen egyet: pl vegyük a Lagunát vagy az Octaviat, mindegy. Pl. utóbbi esetben még olcsóbb is a gyengébbik dízel valamivel, ami ugyan GI szerint elavult sz*r, de igazából persze ez sem igaz.

S az a teljesítmény is elegendő, nem mindegy hogy 105 dízel lóerő v. 115 benzines kisebb nyomatékkal? Azt mondod, aki ilyet vesz, nem feltétlen száguldozni akar (bár ennek a definicója más és más, már a 150-160 is száguldozás sok szempontból, és ennyit bármely mai dízel lazán tud).

Az emberek alig 1-2%-a keres kifejezetten sportautót, nyilván nekik nem alternatíva a dízel. Minden más esetben azonban felmerülhet, és nincs annyi hátránya, mint esetleg azt gondolják páran.

Persze meglátjuk még pár év múlva mi lesz ezzel az egész autóiparral. + árakkal.

#137 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 22:17

Tudjátok most nézem be ide ebbe a topicban, és nagyon tágra nyílt szemekkel olvasgattam egy két ember hozzászólásait!
Menjünk akkor szépen sorba:
1:Ford Escort 1,6:90@5800rpm PS, 133 Nm@4800rpm 880 kg 0-60 mph: 10s; Peugeot 307 2.0 HDi: 90@4000 rpm, 205 Nm@1750, 1380 kg, 0-60mph: 13,1s. 0-100-ig az Escort a nyerő, de fogyaszt is cserébe rendesen, és akkor arról még nem is esett szó, hogy egy 10-12 éves motor már messze nem hozza a gyári értékeket, csak ha fel van újítva, vagy ha nem volt használva! Azt sem kellene elfelejteni, hogy a két autó között 500 kg az eltérés, az Escort javára! A 0-100-ig való gyorsulást használja az ember, a legkevesebbet az életben! Természetesen, itt most nem gondolok azokra, akiknek az az életcéljuk, hogy lámpától-lámpáig gyorsulnak! Sokkal fontosabb az autó nyomatéka, és az, hogy ezt a nyomatékot hol adja le. Egy 2.0 HDi-vel menet közben, bármikor körbeautózol egy ilyen Escortot, de még sok új benzinest is, a nyomatéktöbblet miatt!
2.Azért a turbódízel autókat kell hasonlítani a sima benzines autókhoz, mert ezek vannak elérhető árfekvésben, ezeket a motorokat tudja megvenni egy átlagember. Ha a benzinesbe is kerül egy turbó, akkor már tényleg nagyon jó motor lesz, egy dolgot kivéve: fogyasztás.
3.Környezetszennyezés: A dízel motor működéséből adódóan, és a sokkal tökéletesebb égés miatt a kibocsátott károsanyag töredéke a benzinesének, de nagyon szívesen mondok szakirodalmat, akit érdekel jobban a téma! ;)
4.Az új közös nyomócsöves dízelek nem fognak szétesni, magas fordulaton, hisz egy dízel autót nyomatékból kell vezetni! :)
5.Dízel autót használtan érdemes venni, mert ott már nem olyan nagy az árkülönbség, és egy nagyobb autónál -3-4 liter is lehet a benzines autóhoz képest.
6. Minden dízel ellenzőnek ajánlanék pár motort, amit azért érdemes lenne megnézniük: 1,9 PDTi(90Ps; 110 Ps; 130Ps, 150 Ps); 2,0 HDi (140Ps; 90Ps, 110 Ps) ; 1,6 HDi (110Ps) 1,4 TDCi (68Ps; 92Ps.)
7.Ami még nagy előnye a turbódízel motoroknak, hogy egy jó chiptuninggal akár +20-30 Le, és +60-80 Nm is kicsikarható még a motorból anélkül, hogy jelentősen csökkenne a motor élettartama, hisz a dízel motorok mindig is túl vannak méretezve a bennük uralkodó nyomás, és az útra átadandó nyomaték miatt.

Most ennyi maradt meg első körben a fejemben! :)

Szerkesztette: Tibisz 2004. 11. 06. 22:18 -kor


#138 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 00:29

[quote]Lehet hogy van 1.8T Golf 5 (ha arra gondolsz), nem tudom, nálam működik a honlap, de nincs ilyen Golf. Legalábbis idehaza. 2.0 FSI van 150 LE és 150LE-s dízel nincs Golfban, csak az új 140 2.0TDI.
[/quote]

Ne én egy ilyen fogadáson nyertem sokat. :)
Mert aszonták nincsen 1.9 PDTDI 150Le-vel. Pedig van, csak Highline modelleknél.
Nem golf 5-re gondoltam, hanem a 4-re.
5.-ösböl szerintem sincs.

[quote]De (ha lenne, lehet Golf 4-ből volt) nézd meg az árát, majd nézd meg a fogyasztását, és közben kijön hogy 2x annyit zabál (10 liter felett) mint a pd tdi, közben 1 mp-el jobbat gyorsul és 5-el jobb a végsebessége? És?
[/quote]

Ha lenne 5 millám egy ilyen autóra, elhiszed, hogy nem érdekelne a 15 literes átlagfogyasztás??
De komolyan. Nemtom mit sóherkodnak azok, akik vesznek mondjuk egy A4-es audit és dízelt azért, hogy kevés legyen a fogyasztás.
Na ne már.
Ha részletre veszi, ha egészre, nehogy az a havi + pár ezer érdekli. Nem hiszem el.
Ha meg igen, akkor nekem a benzines érzése már annyit simán megér.

[quote]Képet nem tudok küldeni egyikről se, mivel nem egyeznek bele. Se az autó tulajdonosa se a hugom
(BMW X5, S 600 nem az enyém, hanem unokatesómé).
[/quote]

Unokatesódnak van huga? :) Őróla küldj képet. A hugaidról már nem kell.. :D

[quote]Lassan olyan a topik, hogy ki a jobb teriblekk vagy Erika Eleniak, mindkettőt torkon lőheted vagy seggbe durrgathatod.[/quote]

:D ez baszott jó.

[quote]Vagy például említettem az új Skoda Octaviat, ahol olcsóbb egy dízel (10 LE gyengébb az 1.6 benzinesnél)[/quote]

De mondom, ez rossz példa.
Mert a benzinesböl a legkorszerűbbet hoztad fel, a dízelböl meg a legrégebbit.
Bár teljesítményük azonos.

[quote] ami ugyan GI szerint elavult sz*r, de igazából persze ez sem igaz.[/quote]

Félreértessz.
De a 105Le-s dízel már kőkorinak számít. Mármint a motor. Nem egy új darab. Vannak újabbak (habár gondolom csak a töltőnyomás a fő különbség)
Az FSI benzines motor pedig eléggé új, hogy drága legyen.
Most ha van egy kasztnid, motor nélkül. Beleteszel egy viszonylag régi dízelmotort akkor az valszeg olcsóbbra jön ki, mint egy vadiúj benzinesé.

[quote]105 dízel lóerő v. 115 benzines kisebb nyomatékkal[/quote]

De az a mondjuk 1.5x kisebb nyomaték 2x akkora fordulatszámon elérhető... A görbe alatti terület számít. Lehet kisebb a nyomaték, de nagyobb a terület. A Menetteljesítményt pedig ez határozza meg.

[quote]A 0-100-ig való gyorsulást használja az ember, a legkevesebbet az életben! [/quote]

Hát pedig én ott használom. Lehet fasznak tartotok, de 110-130 fölött nem szoktam menni (ritkán, pályán), mert sok a kanyar. De szeretem a lassítókból azért kihuzatni a gépet.
Nekem számít.

[quote] Egy 2.0 HDi-vel menet közben, bármikor körbeautózol egy ilyen Escortot, de még sok új benzinest is, a nyomatéktöbblet miatt!
[/quote]

De a motor nyomatéka lényegtelen. A kerékre jutó nyomaték számít. Nem a motoré. És egy benzines váltója teljesen más, mint egy dízelé.
Csak az dönt, hogy a nyomatékgörbe alatti terület melyiknél nagyobb. Vagyis, hogy melyiknél nagyobb az a tartomány területe, ahol használod a motort (váltás és váltás között)

Nem számít a max nomyaték, ami lehet, hogy kisebb egy benzines kocsinál,  de a jóval nagyobb fordulatszámtartományban használhatod.

Képzel el két kicsi villanymotort.
Az egyik erősebb tekercseléssel van, másik jobb csapágyazással, kisebb tömeggel.
Na most az 1. motor rendelkezik 10 Nm nyomatékkal, amit 0-tól folyamatosan 5000rpm-ig ad le, és 5000 a vége.
2. motor pedig 5Nm nyomatékkal rendelkezik és 0-tól 15000rpm-ig folyamatosan.
Ha áttételt gyártunk, ami 2000rpm-es max fordulatot eredményez, majd kiszámítod az áttétel végén a 2000rpm-es hajtásra jutó nyomatékot, akkor láthatod, hogy a kisebb nyomatékú motor mégiscsak erősebb lesz.

Persze rossz példa, mert a benzines nem fele nyomatékkal rendelkezik, de 3x annyit sem pörög.
De azt sem kell elfeledni, hogy a belső égésű motorok alacsony és magas fordulaton vesztenek a max nyomatékból (a feltöltős motorok még hevesebben).

[quote]3.Környezetszennyezés: A dízel motor működéséből adódóan, és a sokkal tökéletesebb égés miatt a kibocsátott károsanyag töredéke a benzinesének, de nagyon szívesen mondok szakirodalmat, akit érdekel jobban a téma![/quote]

KOROM. Olvasd el a szakirodalomban.

[quote]4.Az új közös nyomócsöves dízelek nem fognak szétesni, magas fordulaton, hisz egy dízel autót nyomatékból kell vezetni! [/quote]

minden szétesik. Hallottam 5 éve azt is, hogy a common rail dízelek már nem lesznek hangosak stb...
Mára MIND HANGOS, mint a harckocsi. Becsöpög, kattog. Ennyi. Nagy nyomás szétnyomja az egészet.

[quote]7.Ami még nagy előnye a turbódízel motoroknak, hogy egy jó chiptuninggal akár +20-30 Le, és +60-80 Nm is kicsikarható még a motorból anélkül, hogy jelentősen csökkenne a motor élettartama, hisz a dízel motorok mindig is túl vannak méretezve a bennük uralkodó nyomás, és az útra átadandó nyomaték miatt.
[/quote]

Feltöltős motorból nem művészet kihozni többet, akár egyiknél, akár másiknál.
Volt 1000Le-s (versenyen) V6 1.5-ös McLaren Honda is :) 90kg-os blokkal.
Testközelböl, szerelés szintjén nem ismerem a VW PDTDI motorokat, de elképzelésem szerint azt persze, hogy lehet tuningolni. Mert mind ugyanaz. Csak a töltőnyomás határozza meg, hogy 115, 130, 150Le, nemde? Vagy van szerkezetbeli különbség is?
Mert ha így van, akkor a 130-ból még könnyű sérülés nélkül 150-et kipréselni.
De a 150-et növelni már veszélyes játék lehet.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#139 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 00:45

Idézet

1:Ford Escort 1,6:90@5800rpm PS, 133 Nm@4800rpm


Te figy. Nem számolgatok, de az az 5800-on 90 paripa több lesz mint a 133 max nyomaték, valaki pötyögje már ki, fáradt vagyok, épp most jöttem az asszonytól.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#140 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 01:51

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 0:45

Te figy. Nem számolgatok, de az az 5800-on 90 paripa több lesz mint a 133 max nyomaték, valaki pötyögje már ki, fáradt vagyok, épp most jöttem az asszonytól.

Most csak 3 dologra válaszolok, ma később még írok:

Gyári adatokat írtam az autókra vonatkoztatva!

Nagyon tetszik az elméleted a váltó áttételezésével kapcsolatban! ;) Most adok egy linket, amivel végre lezáródik a "körbeatózási problémakör"! Saab 9-3

Ezen a címen jól láthatod, hogy minden eddigi kívánságod teljesül. Egyforma autók, egyforma tömeg, és ami a legfontosabb, két motor mely köbcenti majdnem megegyezik, és a benzinesen ráadásul turbó is van! ;) Ajánlom minden kétkedő szíves figyelmébe a gyorsulási adatokat, és a 80-120 km/h 5. fokozatban mp értékeket, és nem árt a lenti automata fogyasztási adatokat is meglesni.

Kíváncsi lennék Neked most hány km-er van az autódba, mert én tudok nem is egy olyan HDi motorról melyben már 245e km van, minden gond nélkül, és több mint 1,3 t-ás autót mozgatott eddig is.
A kevés fordulat miatt épp, hogy a dízel autó motorja a kitartóbb, hisz ahogy írtad Te is a benzinest pörgetni kell, ami az alkatrészek nagy kopását idézi elő!

Szerkesztette: Tibisz 2004. 11. 07. 01:54 -kor


Téma megosztása:


  • (26 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó