HWSW Informatikai Kerekasztal: Golf 5 2004 Vs. Civic '88 - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (26 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Golf 5 2004 Vs. Civic '88 Meg fogom kapni...:) Értékeld a témát: -----

#261 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 23:35

Drágább általában a dízel, de eladásnál is drágább lesz jóval, elég megnézni a használtautó-piacokat.

#262 Felhasználó inaktív   Studi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 14.826
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 23:39

Régen volt ekkora súlykülönbség a benzines és a dízel között. Manapság az autó tömegének nagyrészét a merevítés, biztonsági cuccok és az extrák teszik, sokkal kisebb hangsúly jut a motorok súlykülönbségének. Arról nem is beszélve, hogy régen nem egy típusnál külön erősítették a karosszériát a dízeleken, amire ma szintúgy semmi szükség.
"Mindenki a saját baklövéseit nevezi tapasztalatnak." - Oscar Wilde

#263 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 23:42

Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 23:25

Jézusom, elég érdekes vezetési stílusod lehet :think:  Miért kéne állandóan pörgetni a motort? Ha előzök visszakapcsolok arra a pár másodpercre, aztán mehet az 5. fokozot. Ez ilyen egyszerű.  ;)

Dízelhez képest pörgetni kell, han em pörgeted, akkor pedig kapcsolgathaszt! Itt nem a vezetési stílussal van baj, hanem a benzinmotoroddal! ;) Ha nem pörög akkor nincs nyomatékod! A hiba az Ön készülékében van!  :cool: 

Szerkesztette: Tibisz 2004. 11. 07. 23:44 -kor


#264 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 23:45

Idézet: Tibisz - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 23:42

Dízelhez képest pörgetni kell, han em pörgeted, akkor pedig kapcsolgathaszt! Itt nem a vezetési stílussal van baj, hanem a benzinmotoroddal! ;) Ha nem pörög akkor nincs nyomatékod! A hiba az Ön készülékében van!  :cool: 

Akasztják a hóhért? :Đ

#265 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 00:02

Idézet: Carmaged - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 0:35

Drágább általában a dízel, de eladásnál is drágább lesz jóval, elég megnézni a használtautó-piacokat.

Pontosan, sokkal jobban tartják az árukat, pontosan az alacsonyabb fentartási költségek miatt.
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#266 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 00:08

Idézet: Tibisz - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 0:42

Dízelhez képest pörgetni kell, han em pörgeted, akkor pedig kapcsolgathaszt! Itt nem a vezetési stílussal van baj, hanem a benzinmotoroddal! ;) Ha nem pörög akkor nincs nyomatékod! A hiba az Ön készülékében van!  :cool:

Ezt nem teljesen értem :think: ha nem pörgetem, akkor miért kell kapcsolgatnom? Azért kapcsolok vissza, hogy ne kelljen kapcsolgatnom. Megpróbálom részletezni a mechanizmusát a dolognak :D : Szal elöttem az akadály, mondjuk egy 80-al döcögő IFA, szembe jön még egy autó, ami után viszont semmi, szal lehet előzni , visszakapcsolok 3-ba és kb. 5 másodperc múlva már az IFA elött vagyok és tolom egyből az 5.-et. Nos a dolog tulképpen ebből ál.  :)
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#267 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 00:09

Idézet: Carmaged - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 0:45

Akasztják a hóhért? :Đ

Ezt így most nemigazán értem :confused:  :think: 
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#268 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 00:14

Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 0:09

Ezt így most nemigazán értem :confused:  :think: 

Ehm.

Ezek a sehova nem vezető, de kicsit érdekes viták 95%-ban úgy kezdődnek, hogy egy benzines autó tulaja elkezdi szidni a dízel autókat. Most meg:

Idézet

Itt nem a vezetési stílussal van baj, hanem a benzinmotoroddal!

Idézet

Ha nem pörög akkor nincs nyomatékod! A hiba az Ön készülékében van!

Idézet

Mazda6-ból nagyítóval kell keresni itthon a benzinest, ráadásul a dízel tulajok meg annyira elégedettek a kocsival

Végül (utolsósorban :) ):

Idézet

szar a benzines, mert pörgetni kell. Fújj, de utálom, jajj meg nyííí.


#269 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 00:30

Idézet

Ezek a sehova nem vezető, de kicsit érdekes viták 95%-ban úgy kezdődnek, hogy egy benzines autó tulaja elkezdi szidni a dízel autókat.


Mindenkinek megvan a maga stílusa....

Pl ha a nőddel vagy , akkor is lehet szórakozni, monoton alapjárati tempóban hajtani a dolgokat. :)
Tény és való. Ez is nagyon jó és néha kell is.
De ami igazán üt az az, hogy csinálod így-úgy, aztán kettőt visszakapcsolsz, igaz az ereid majd szétdurrannak... stb. :D

Szóval kell az adrenalin. :) Ezt számomra csak egy benzines gép tudja nyújtani.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#270 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 00:39

Idézet: Carmaged - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 1:14

Ehm.

Ezek a sehova nem vezető, de kicsit érdekes viták 95%-ban úgy kezdődnek, hogy egy benzines autó tulaja elkezdi szidni a dízel autókat. Most meg:



Végül (utolsósorban :) ):

Lehet, hogy nagyon hülye vagyok, de még mindíg nem értem :rolleyes: Amiket beidéztél az mind azoknak a véleménye, akik diesel pártiak. Aztis leírtam, hogy itt stílusbeli különbségről van szó és hogy éppen ezért soha nem fogja az eggyik meggyőzni a másikat. Én spec nem érzem magam "akasztva" attól, hogy nem mindenki fúj velem egy követ. Én imádom a kocsit huzatni, pörgetni, ergó nem veszek diesel-t. Ti utáltok visszakapcsolni és a pörgetésért sem vagytok oda, ergó ti diesel-t akartok. Ez ennyi és nem több.
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#271 Felhasználó inaktív   hobizoli 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.698
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 06:58

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 19:12

Miért, szerinted melyik motor csapágyazására jut nagyobb terhelés?

A többiröl. Mindegyik dízel hangos, szerintem és kattog.
Újonnan még elviselhetőek. De ne kelljen már félévente kocsit venni, hogy halk legyen.



NEM!!!
De nem jut jóval több a kerékre, mint ahogyan egyes emberek hiszik. Főleg akkor nem, ha a benzinest kisebb fokozatban használod.



hol?

Félreértessz.
5.-ben egy dízel autó legyorsul egy benzines autót 5.-ben 80-120-ig. Ezt én sem és senki sem cáfolta.
Ellenben azt írtam, hogy míg egy benzines gépet ekkor visszateszel 3.-ba és már egészen más lesz a kerékre jutó nyomatékok felállása. (dízelnél ezt nem teheted meg)
Most mit nem lehet érteni?
Lehet szarul fogalmaztam, vagy hasonlók, de nem hiszem, hogy nehezen emészthető lenne.

Mondtam is hogy számoljunk, melyik autónak van nagyobb nyomatéka, mármint a kerékre.
Nemde?
Ott van az 1.9 TDI és az 1.6 FSI. De kérlek ne 5.-ben nézzétek a benzinest, mert nem úgy használják.
Egy dízelt sem úgy tesztelnek, hogy mit tud üveghangon, mert nem tud.



Pontosan. Ki cáfolta?? Idézz..

De azt nem érted meg, hogy egy benzines meg  2500-6500-ig él. Igaz nem annyira, de tovább, nagyobb tartományban. És egy jó váltóméretezéssel ez nyomatékilag is lehet ugyanott.
Az eltérés annyi csupán, hogy ha egy benzinesnél kiesek a nyomatéktartományból, akkor még elevickélek, de egy feltöltős motornál, ha megszűik a töltőnyomás, akkor halott vagy.

Most komolyan kérdem. Szerinted hol hibázik a dolog. Szeretném, ha megértenél, lehet rosszul fogalmazok vagy valami. Minden viccet félretéve.



Mindenkinek mások a szokásai.
Elismerem, de nekem kell a forulatszámtartomány.

GI, egy kisebb fordulatu nagyobb radialis hatasu erot konnyebb csapagyazni, mint egy nagyobb fordulatu kisebb erejut, mert utobbihoz kisebb meretu csapagyak valok, de hogy tovabb fokozzam, ennek ellenere az elobbi legtobbszor megis erosebben van csapagyazva, ugyhogy nyugodt lehetsz, hogy boven tovabb tart.

A manok kattognak a fejedben inkabb ugylatom...fel eves kocsi, nehogy mar, GigaLOL

Uhm...es mi van, ha igy 80-nal meglodulsz a dizel melle, aztan meglatvan, hogy "ja, itt jon GI", egy laza mozdulattal a dizelt is visszabokom csak 4-be? Meg visszabb valtasz? 4. az 120-g jo :p :D



hobizoli

Szerkesztette: hobizoli 2004. 11. 08. 06:59 -kor

Powered by:
intel Core i3-7350K (4.2GHz), Gigabyte GA-Z270M-D3H, Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200, Asus Radeon RX580-8GB OC, Samsung 830 120GB SSD, WD Green 0.5TB HDD, Samsung M3 Portable 0.5TB USB, SoundBlaster Tactic THX USB, Enermax MaxPro 700W PSU
intel Pentium G4560 (3.5GHz), Gigabyte GA-B250M-D3H, Corsair Vengeance 8GB DDR4-3000, Asus GT730SL-2GB, Kingston HyperX 120GB SSD, WD Blue 1TB HDD, WD Green 3TB HDD, Asus Xonar DG PCI, Gigabyte 620W PSU
Dell D630, intel Core2Duo T7250 (2GHz), 4GB DDR2-800, Kingston HyperX 120GB SSD
VEMS standalone EFI, www.diyautotune.com

"Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"

#272 Felhasználó inaktív   tolvaly 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.583
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 08:05

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 1:30


"Szóval kell az adrenalin. :) Ezt számomra csak egy benzines gép tudja nyújtani. "

Az adrenalint én is szeretem, de nem a közúton :cool:
Ezt még nem éred föl, azt a kanyart ne is próbáld, maradj itt a helyeden.

#273 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 08:18

Jó sok hozzászólás született.

Én még kicsit a hang és előzés témához szólnék hozzá.

1. A szigeteléstechnika és akusztikus megoldások az utóbbi 5-10 évben sokat fejlődtek, ami különösen a dízelmotorok "zajának" elrejtését célozza (az utastér irányában). Egy modern dízel (amit én is hajtok), legtöbbször 6-fokozatú (előre) váltóval van szerelve. Ez azt eredményezi, hogy a motor fordulatszáma, az általánosan használt sebességeknél (60-140) mindig a nyomatékmaximum közelében van.

Ha a beidézett sebességet nézem(60-140) :
Ez nálam fordulatszámban a következően alakul 60-nál 4-ben kb. 1900, 140-nél 6-ban 2200 rpm (130-nál 2100 6-ikban).

Magyarul a motor hangja SEMMIT nem változik függetlenül hogy 60-al vagy 140-el mész, ergó a belső hang sem változik (nem üvölt). Én magam is meglepődtem és mondtam is ("vazz ennek mindegy hogy 80-al megyek vagy 140-el, ugyanakkora a hang"). Mivel ezekben a fokozatokban bármelyik sebességfokozatban (4-től 6-ig) nyomatékmaximumon van a motor, így nyugodtan nekiléphetek bármelyik sebességtartományban HÚZNI fog az autó rendesen (az butaság amit 1-2en írtak, hogy 5-ben már nem húz, stb. Ugyanúgy húz 300Nm.)

Ezért mondtam, hogy a dízel csendesebb belül! Hogy néz ki egy előzés dízel és benzines esetén 80-nál: benzines halad 5-ben, előzni akar, visszarakja 3-ba (én mondjuk 4-be raknám, mindegy, itt 3-ba rakjátok). A motor "felüvölt" és gyorsul, pörög, fogyaszt, előzés után vissza 5-be (vagy 4-be). Nekem ez így nem túl harmonikus :)  Fordulatszám változik kb. 2-3 ezret az előzés során.

Dízel: 5-ben haladunk, index, gázt adunk, 120, visszamegyünk a sávba. (és rakjuk a 6-ikat, vagy lassítunk és 100-nál rakjuk a 6-ot, ez most mindegy.) A fordulatszám max. 300-400-at változott, hangbeli különbség nincs.

Szerkesztette: Kory 2004. 11. 08. 08:22 -kor


#274 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 08:18

Idézet

mert utobbihoz kisebb meretu csapagyak valok, de hogy tovabb fokozzam, ennek ellenere az elobbi legtobbszor megis erosebben van csapagyazva, ugyhogy nyugodt lehetsz, hogy boven tovabb tart.


Még szép, hogy erősebben van csapágyazva, ha nagyobb terhelést kap.

Idézet

A manok kattognak a fejedben inkabb ugylatom...fel eves kocsi, nehogy mar, GigaLOL


tudod azok szerint, akik azt állítják, hogy egy benzines motor nem tart el negyedmillió kilómétert.... (mikor amivel korrektül bánnak simán megy generál nélkül fél millát) Na, vajon az ő fejükben mik kattognak? Egy marék száradt lepke? :)
És továbbra is állítom, hogy egy fél éves dízel hangosabb, mint új korában.
PErsze lehet az én füle szuper érzékenységű... de nem hinném.

Idézet

Uhm...es mi van, ha igy 80-nal meglodulsz a dizel melle, aztan meglatvan, hogy "ja, itt jon GI", egy laza mozdulattal a dizelt is visszabokom csak 4-be? Meg visszabb valtasz? 4. az 120-g jo


Nem, hát én eleve hármasban voltam.
De mivel te feltöltős motorral mész, ezért kiélvezed a hátrányait is. Szépen alapjáraton tösszögsz, alig van feltöltőnyomás, visszakapocsolsz, mert meglátsz.. aztán elkezd jönni a töltőnyomás, várod a csodát, hogy húzzon a gép, de mire megjön, már régen elkerültelek.
Ha pedig utánam jönnél..
Ne is beszéljünk magas sebességekröl, mert úgy látszik minden azonos teljesítményű benzines kocsi gyorsabban megy (érdekes a teljesítmény adatra nézve), pedig + 1-2 km/h végsebesség a gyorsulás szempontjából, mármint a sebességtartomány vége felé, na az óriási diferencia.
Lehet szarul fogalmaztam, de szerintem érthető.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#275 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 08:21

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 8:18

És továbbra is állítom, hogy egy fél éves dízel hangosabb, mint új korában.

Szépen alapjáraton tösszögsz, alig van feltöltőnyomás, visszakapocsolsz,

1. Pont hogy csendesebb, mert bejáratódott. :D Hidd el, ez a második VADONATÚJ turbódízel autóm!

2. Vazz, nem töszögünk alapjáraton, és a váltót is elfelejtjük! Kérlek olvasd el az előző beírásom.

Szerkesztette: Kory 2004. 11. 08. 08:21 -kor


#276 Felhasználó inaktív   hobizoli 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.698
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 08:24

GI, a masik meg, TFH gurigazol a M3-n 130-140l, es hogy-hogynem egyszercsak egy emelkedon kell haladni, es ekkor az addig bekesen mogotted potyogo TDI ugy kozeledik rad, mintha picsan rugtak volna, pedig eleve nehezebb, es meg ulnek is benne 4-n, meg megy a klima, de megis jon, mert 130-nal mar reg megvan a turbonyomas, es meg van is hova porognie, meg van benne meg tudo, es legrohejessebb, hogy meg ekkor is kevesebbet fogyaszt az eleve olcsobb uzemanyagbol...lestroboszkopoz, hogy "huzza' mar el jobbra kicsihuszar, ne tarts fel, ha egyszer nem birod", Te meg szurkalhatod a sebvaltodat ahova akarod, meg szamolhatod a kerekre juto nyomatekodat.

Gondolom nem hallottal a un. TD lazrol a 80 evek vege 90-s evek elejei idoszakbol, akkor kezdett igazan beindulni a TDI technika. Az ezen idoszakbol fut az utakon jelenleg is meg sok un. elokamras dizel is -erre epulnek az elso genreacios turbodizelek-, na ez az, ami -hidegen- hangos: "ke-ke-ke-ke-ke-ke". Te erre asszocialsz mindig, amikor dizelrol ugy beszelsz, hogy "traktor". Igen, a kettes Golf TD-je is ilyen rendszeru, hidegen hangos, de ez egy regi technika. Ezeknek ~uzemmelegen van olyan hangja, mint az ujaknak -pl PDTDI- ~csonthidegen...bent ulve meg nem hangos

Ma mar az 4. genracios rendszerek is forgalomban vannak.



hobizoli
Powered by:
intel Core i3-7350K (4.2GHz), Gigabyte GA-Z270M-D3H, Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200, Asus Radeon RX580-8GB OC, Samsung 830 120GB SSD, WD Green 0.5TB HDD, Samsung M3 Portable 0.5TB USB, SoundBlaster Tactic THX USB, Enermax MaxPro 700W PSU
intel Pentium G4560 (3.5GHz), Gigabyte GA-B250M-D3H, Corsair Vengeance 8GB DDR4-3000, Asus GT730SL-2GB, Kingston HyperX 120GB SSD, WD Blue 1TB HDD, WD Green 3TB HDD, Asus Xonar DG PCI, Gigabyte 620W PSU
Dell D630, intel Core2Duo T7250 (2GHz), 4GB DDR2-800, Kingston HyperX 120GB SSD
VEMS standalone EFI, www.diyautotune.com

"Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"

#277 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 08:26

Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 0:39

Lehet, hogy nagyon hülye vagyok, de még mindíg nem értem :rolleyes: Amiket beidéztél az mind azoknak a véleménye, akik diesel pártiak. Aztis leírtam, hogy itt stílusbeli különbségről van szó és hogy éppen ezért soha nem fogja az eggyik meggyőzni a másikat. Én spec nem érzem magam "akasztva" attól, hogy nem mindenki fúj velem egy követ. Én imádom a kocsit huzatni, pörgetni, ergó nem veszek diesel-t. Ti utáltok visszakapcsolni és a pörgetésért sem vagytok oda, ergó ti diesel-t akartok. Ez ennyi és nem több.

Arra akartam utalni, hogy általában a benzines tulajok ésnek a dízeleseknek, most meg fordítva. Ezért akasztják a hóhért.

#278 Felhasználó inaktív   hobizoli 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.698
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 08:47

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 8., hétfő - 8:18

Még szép, hogy erősebben van csapágyazva, ha nagyobb terhelést kap.



tudod azok szerint, akik azt állítják, hogy egy benzines motor nem tart el negyedmillió kilómétert.... (mikor amivel korrektül bánnak simán megy generál nélkül fél millát) Na, vajon az ő fejükben mik kattognak? Egy marék száradt lepke? :)
És továbbra is állítom, hogy egy fél éves dízel hangosabb, mint új korában.
PErsze lehet az én füle szuper érzékenységű... de nem hinném.



Nem, hát én eleve hármasban voltam.
De mivel te feltöltős motorral mész, ezért kiélvezed a hátrányait is. Szépen alapjáraton tösszögsz, alig van feltöltőnyomás, visszakapocsolsz, mert meglátsz.. aztán elkezd jönni a töltőnyomás, várod a csodát, hogy húzzon a gép, de mire megjön, már régen elkerültelek.
Ha pedig utánam jönnél..
Ne is beszéljünk magas sebességekröl, mert úgy látszik minden azonos teljesítményű benzines kocsi gyorsabban megy (érdekes a teljesítmény adatra nézve), pedig + 1-2 km/h végsebesség a gyorsulás szempontjából, mármint a sebességtartomány vége felé, na az óriási diferencia.
Lehet szarul fogalmaztam, de szerintem érthető.

GI, egy nagyobb csapagy kisebb fordulatszamot bir, de sokkal nagyobb erot. A fotengely atmeroje adja meg a csapagy meretet, az meg eleve vastagabb kell legyen egy benzineshez kepest a nagyobb motorforgatonyomatek miatt, aztan erre ugye csak eleve nagyobb atmeroju csapagyat tehetsz, ami nagyobb radialis erot bir, nem egyenes az aranyossag a csapagy atmeroje az max radialis terhelhetosege kozott. Ugyhogy joval tobbet bir az a csapagy ahhoz kepest, hogy menyivel nagyobb ero hat ra.

250k km mar tenyleg nem rossz egy benzinestol, de mutatsz 3 ilyen benzinest, 10 dizelt mutatok ennyivel.

5.-ben 80-nal nalam ~1900rpm-t potyog motor, 2000rpm-tol van toltes, SZVSZ maradhat 5.-ben is, a hatarfodulatszamon ugyanis mar ki-ki mozdul a mutato csak az adaglon meg nem valt(ott) at a szelep, tehat toltes tulajdonnkeppen mar volna, azaz a klasszikus ertelemben vett turbolyuk az nemvan, ahogy ralepek, mar at is valt, es go. De ha megis ugy alakulna, visszabokom villamban -egyes F1 pilotakat is megszegyenito sebesseggel, gazelvetel nelkul :D - 4.-be, akkor meg Te vagy 2.-ba valtasz vagy nem tudom mi lesz/lenne, de az meg neked 90-nel elfogy(na).


hobizoli

Szerkesztette: hobizoli 2004. 11. 08. 09:00 -kor

Powered by:
intel Core i3-7350K (4.2GHz), Gigabyte GA-Z270M-D3H, Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200, Asus Radeon RX580-8GB OC, Samsung 830 120GB SSD, WD Green 0.5TB HDD, Samsung M3 Portable 0.5TB USB, SoundBlaster Tactic THX USB, Enermax MaxPro 700W PSU
intel Pentium G4560 (3.5GHz), Gigabyte GA-B250M-D3H, Corsair Vengeance 8GB DDR4-3000, Asus GT730SL-2GB, Kingston HyperX 120GB SSD, WD Blue 1TB HDD, WD Green 3TB HDD, Asus Xonar DG PCI, Gigabyte 620W PSU
Dell D630, intel Core2Duo T7250 (2GHz), 4GB DDR2-800, Kingston HyperX 120GB SSD
VEMS standalone EFI, www.diyautotune.com

"Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"

#279 Felhasználó inaktív   RiCS 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.714
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 09:04

Az import használt dízel és benzines autók átlag km futása (szvsz, eddigi tapasztalataim alapján) kb 200-250k km. Persze, mire a kereskedésbe kerülnek az óra mást mutat. ;)

#280 Felhasználó inaktív   RiCS 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.714
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 08. 09:06

GI, te győri vagy ? :D Micsinász napközben ? Megmutatnék pár dolgot a cliómon. :)

Téma megosztása:


  • (26 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó