
Golf 5 2004 Vs. Civic '88 Meg fogom kapni...:)
#161
Elküldve: 2004. 11. 07. 15:50

-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector
#162
Elküldve: 2004. 11. 07. 15:52
Idézet
Te így mész???
In visszabaszom 80-nál harmadikba (pörgősebb benzinesnél még majdnem másodikba is lehet), te meg legjobb esetben is csak negyedikbe tudod.
Jólvan, gratulálok, látom nem érted, de sebaj, míg te váltogatsz, és 15 litert bekajáltatsz a benzinessel közben (ami egy 1.6-os, és nyugis közlekedésre találták ki a VW anno, és egyáltalán nem egy pörgős motor) , addig kétszer nyomatékból megkerüllek

FELEJTSD MÁR EL A VÁLTÓ-MIZÉRIÁDAT!
Ugyan a többit nem csak nekem írtad, de: "És tuti halkabb, mint a traktorod." Ha kérhetném, mellőzzük a traktor kifejezést, én se illettem semmilyen kifejezéssel a te Golfodat, vagy akármilyen benzines autót. Nem vagyok benne biztos hogy halkabb belülről, sőt. Meg sem hallod belül, hogy dízel autóban ülsz. Na mindegy.
"A nagy belső nyomások miatt éppen hogy a dízel csapágyazásai nem kitartóak...."
Jézus Ereje. Azt mondod, hogy egy dízel kisebb élettartamú mint egy benzines?
"3.ban 120nál már bőven kényelmesen fel lehet tenni 5. fokozatba.
Nálam ilyen nem létezik, hogy 80-120 5.ben, de még 4.ben sem."
Ha dízeled lenne rögtön megértenéd a problémakört, sebaj.
"Igen. Sosem vennék." Sose mondd, hogy sose. Én sem gondoltam volna.
"De elvileg azonos sebesség eléréséhez pont annyival hosszabb váltó is kell, nemde (az alacsonyabb fordulat miatt)?
Az annyival hosszabb váltó miatt pedig pont annyival kevesebb nyomaték is jut a kerékre, nemde?"
Ezt gondold át újra. Számold ki az elvégzett "Munká"-t adott szakaszon.
"Ami miatt baromira érzed az az, hogy nem annyival hosszabb. Nem tudsz 2-es fokozatban 90-el menni, ez biztos."
Persze, mert a dízel nem pörög annyit, hogy 2-esben 90-et menjen, kit érdekel hogy egyes fokozatokban mennyit megy? És ha CVT váltó? De nem RÖVIDEBB váltója, pont hogy hosszabb. Lehetne kb. 3-4 szeres áron olyan ötvözetet csinálni, ami bírná a még magasabb nyomatékot, és a pörgetést a dízel esetében is, de ezt nem venné meg senki.
"Ezeket a 80-120 ötödikben meg felejtsétek el, mert egy dízel pont ilyen fordualtokon van max nyomaték közelben, míg egy benzines nem éppen. De egy benzinest 2 fokozattal visszábraksz és máris ott vagy."
Tehát pont akkor, amikor szükséges a köznapi használatban, autózáskor. Visszarakod két fokozattal, a bennt ülők megőrülnek a zajtól, és 10 litert zabál a kocsi. Megadtad a választ.

#163
Elküldve: 2004. 11. 07. 15:53
Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 15:50

Ezt értsem úgy, hogy a topicban az elmúlt két-három oldalon csak off van, és én végre a témához szóltam, vagy értsem úgy, hogy "nicsak, ez a f.sz targa véletlenül kierőszakolt magából szokásával ellentétben egy nem offtopic hozzászólást"?

#164
Elküldve: 2004. 11. 07. 16:00
Idézet: Targa - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 15:53

Egyébként magának a topicnak sincs túl sok értelme (eredetileg), így legalább lehet dumálni

Dízel vs. benzines autó topicot meg nem nyitunk, csak. Egyébként kezdek kicsit lefáradni. Viszont GI-nek elég sok az energiája, ez látható, s ez előny az életben

Szerkesztette: Kory 2004. 11. 07. 16:00 -kor
#165
Elküldve: 2004. 11. 07. 16:10
Idézet: Kory - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 16:00

Dízel vs. benzines autó topicot meg nem nyitunk, csak. Egyébként kezdek kicsit lefáradni. Viszont GI-nek elég sok az energiája, ez látható, s ez előny az életben

Naná, én is csak azért szóltam hozzá, mert egy kíváló lehetőség volt, hogy hangoztassam, milyen sakál autóm van.



#166
Elküldve: 2004. 11. 07. 16:15
Idézet: Targa - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 17:10



Azért a harminc centis mély sárban már megnéznélek

#167
Elküldve: 2004. 11. 07. 16:19
Idézet
FELEJTSD MÁR EL A VÁLTÓ-MIZÉRIÁDAT!
Te el töccögetsz én meg élvezetesen hajtok. Ennyi a különbség. És nem felejtem el a váltó mizériát. Mert így van.
Figy,számoljunk. Mekkora a diff áttételed, mekkora 5. fokozat áttétele és mekkora a nyomaték annál a forudatnál, amit 80-nál produkál a motor.
Aztán akkor ugyanezt megnézzük egy benzines kocsinál 3.-ban, mekkora a nyomaték és hogy mekkora a fordulat 80-nál. Meglátjuk a kerékre jutó nyomatékot és elválik ki autózik körbe kit.
Ok?
Idézet
Ok, legyen.

Idézet
Ezt senki sem mondta.
Idézet
Nálam ilyen nem létezik, hogy 80-120 5.ben, de még 4.ben sem."
Ha dízeled lenne rögtön megértenéd a problémakört, sebaj.
Figy, hiába vagy 1.5x olyan erős mint én, ha dobozokat kell emelgetnünk és nekem 2x olyan hosszú feszítővasam van, mint neked, nemde?
Idézet
De vazze, nekem ez a hétköznapi autózás.

Idézet
Nem is az az érdekes. Igazad van, hanem az hogy húzzon. És lehet, hogy a benzines nem nyomatékos annyira, de áttételezésböl van előnye, mert többet pörög.
Figy beláthatod könnyen. Ha van 2x 90Le teljesítményed. Mindkét esetben más fordulat és más nyomaték tartozik hozzá.
Ha egy bizonyos fordulaton (kerék fordualata) ki akarod venni ezt a 90Le maximális teljesítményt ahhoz különböző áttételek szükségesek. És ha megvan a 90Le, és az a bizonyos fordulat, az meghatározza a nyoamtékot. Mármint a kerékre jutó nyomatékot.
Tökmindegy, hogy 250Nm vagy 150Nm, a kerékre a két esetben(megyező fordulat mellett) a különbőző áttételek miatt azonos nyomaték jut. És ebböl következik az azonos teljesítmény.
A görbe alatti terület számít, mint a képen is láthatod. Nem az, hogy milyen az alakja, milyen magas és milyen széles, hanem a terület.
Képzelj csak el egy motort ami mondjuk 1Nm nyomatékkal rendelkezik, de 20 millió rpm mellett. Ha elfelejtjük az áttételböl adandó teljesítmény veszteségeket, akkor mekkora jutna a kerékre? Óriási.
És fordíva is. Hajómotor is pöröghet vagy 100rpm-et, de van neki 200000Nm nyomatéka.
Ugyanakkora teljesítménnyel rendelkezhetnek.
Csak a súly lenne a kérdés.
Idézet
Dehogy is, csak furcsa volt.
Idézet
A benn (vagy bent - helyesírás.


-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector
#168
Elküldve: 2004. 11. 07. 16:21
Idézet

a Firebird V8.

-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector
#169
Elküldve: 2004. 11. 07. 16:45
Egyrészt azért, mert az első kereszteződésben lefulladtam vele


#170
Elküldve: 2004. 11. 07. 16:58
Idézet: tolvaly - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 16:15

Az említett Geolandar A/T-vel megoldaná a feladatot.


Igaz nem a legdurvább M/T gumi, de ez is bőven elég, ha van nyomaték dögivel. Ebben meg van. 340 db. van a nyútonméterből.

#171
Elküldve: 2004. 11. 07. 17:11
Idézet: Targa - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 17:58


Igaz nem a legdurvább M/T gumi, de ez is bőven elég, ha van nyomaték dögivel. Ebben meg van. 340 db. van a nyútonméterből.

De feltelik sárral, aztán átmegy slickbe. XT a király

(csináljunk már mi is egy parttalan vitát)
A sok nyomatékot meg csak ide tudod beírni, azt meg inkább át kellene vinni a talajra

#172
Elküldve: 2004. 11. 07. 17:14
Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 15:18
Te így mész???
In visszabaszom 80-nál harmadikba (pörgősebb benzinesnél még majdnem másodikba is lehet), te meg legjobb esetben is csak negyedikbe tudod.
És akkor már teljesen más a kerékre jutó nyomaték definíciója.
Ezt tessék már felfogni.
Olvass visszat. Még menned kell pár 10 km-t, hogy beérjed.

A nagy belső nyomások miatt éppen hogy a dízel csapágyazásai nem kitartóak....
Vegyünk a benzinesre 1.5x akkora fordulatszámot, ami csökkenti az élettartamot.
Namost akkor a dízelben hányszor akkora nyomás uralkodik?
de nem is a 80-120 5. fokozatban kategória. Inkább az elsőhöz van közelebb.
A 4. fokozat már ritka nálam, mint a fehér holló, mert túl gyorsan menne. 3.ban 120nál már bőven kényelmesen fel lehet tenni 5. fokozatba.
Nálam ilyen nem létezik, hogy 80-120 5.ben, de még 4.ben sem.
Nincsen meg sajnos, de kérlek keresd elő és vedd ki a megfelelő részleteket.
egy sokkal tökéletlenebb üzemanyagon.
Igen. Sosem vennék.
De a kedvencem akkor is a Saleen Mustang a V8as kocsik közül.
Pedig már hallottam francia dízelt hangosabbnak mint VW dízelt. De elég megnézni bármilyen BMW-t is.
Ok, ha újak, akkor még halkak, de amint egy kicsit sportosabb kezelésen esnek át a berlingóddal nem állsz be úgy a garázsba hajnalban, hogy ne ébredjenek fel.
Nehogy azt mond már nekem, hogy nem hallani ki az iszonyat kattogást ahogy jár.
Na azért ne álmodozzunk 2x akkora nyomatékról azonos teljesítmény mellett. Az fele fordulatot is jelent. Csak leszabályzott motoroknál van széles maximum nyomaték tartomány.
Pontosan.
Itt van. 1.6FSI motor jelleggörbéjét 2 pont alapján csináltam, nagyjából ilyen lehet.
Az 1.9 TDI-é pedig gyári.
Namost nagyon ügyesek vagyunk, úgyhogy mindegyik motort a megfelelő fordszámtartományban üzemeltetjük. Pl dízelt 1500-4300-ig. A benzinest meg mondjuk 2500-tól 6500-ig.
Belátható, hogy a benzines fordszámtartománya nagyobb, nyomatékadatai kisebbek.
De a két autó meneteljesítményénél (megfelelő áttételezés mellett) a görbe alatti terület dönt.
NEM PEDIG A MAX NYOMATÉK ÉS A MAX TELJESÍTMÉNY.
Azok csak egy tégalalpok a függvény maximumához.
Egyébként nemtom mit eröltetitek. Már eleve az magáért beszél, hogy azonos teljesítmény mellett feltöltős. Márpedig ez szép és jó, de számolni kell a feltöltő hátrányaival is. Egy feltőltős motor ha azonos teljesítménye van, sosem olyan erős, mint egy szívómotor.
De legalább jó hangja van.

De elvileg azonos sebesség eléréséhez pont annyival hosszabb váltó is kell, nemde (az alacsonyabb fordulat miatt)?
Az annyival hosszabb váltó miatt pedig pont annyival kevesebb nyomaték is jut a kerékre, nemde?
Ami miatt baromira érzed az az, hogy nem annyival hosszabb. Nem tudsz 2-es fokozatban 90-el menni, ez biztos.
Ezeket a 80-120 ötödikben meg felejtsétek el, mert egy dízel pont ilyen fordualtokon van max nyomaték közelben, míg egy benzines nem éppen. De egy benzinest 2 fokozattal visszábraksz és máris ott vagy.
GI: Tudod én is azt sajnálom, hogy Te a kész tényekre mindig kitérően reagálsz, és ezzel újra felfodrozod az eddig sem álló vizet!

Nem magyarázkodnod kellene, hanem ha többen is mondják akik tényleg használnak ilyen motorokkal szerelt autókat, akkor el kellene hinned! De ha nem is hiszed el, a puszta adatok azért már elég mérvadók, és a belinkelt diagrammok tanulmányozását melegen ajánlom Neked!

Teljesen nonszensz dolgokat írsz, idézek pár sort Tőled, amiknek nagyon jó lenne ha utánanéznél!
"A nagy belső nyomások miatt éppen hogy a dízel csapágyazásai nem kitartóak...."
"Pedig már hallottam francia dízelt hangosabbnak mint VW dízelt. De elég megnézni bármilyen BMW-t is.
Ok, ha újak, akkor még halkak, de amint egy kicsit sportosabb kezelésen esnek át a berlingóddal nem állsz be úgy a garázsba hajnalban, hogy ne ébredjenek fel.
Nehogy azt mond már nekem, hogy nem hallani ki az iszonyat kattogást ahogy jár."
"Ezeket a 80-120 ötödikben meg felejtsétek el, mert egy dízel pont ilyen fordualtokon van max nyomaték közelben, míg egy benzines nem éppen. De egy benzinest 2 fokozattal visszábraksz és máris ott vagy."
Az utolsóra azért reagálok, de a többiben nem akarok már folyamatosan ellent mondani Neked, mert nincs értelme, Te mondod a magadét, és mi is, csak az egyik oldalnak nincs igaza!

Ha a Te elméletednél maradnánk akkor a dízel 5-ben egyáltalán nem gyorsulhatná le a benzines 80-120 között, hisz a nagy áttételezés miatt még kevesebb jut a kerékre! Saját magadnak mondtál ellent!


#173
Elküldve: 2004. 11. 07. 17:17
Idézet: tolvaly - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 17:11

(csináljunk már mi is egy parttalan vitát)
A sok nyomatékot meg csak ide tudod beírni, azt meg inkább át kellene vinni a talajra

Speciel én aszfalton járok az autómmal, ahol ez a minta nem éppen a legmegfelelőbb választás lenne!

#174
Elküldve: 2004. 11. 07. 17:39
Idézet: tolvaly - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 17:11

(csináljunk már mi is egy parttalan vitát)
A sok nyomatékot meg csak ide tudod beírni, azt meg inkább át kellene vinni a talajra

Pörgetni kell, és akkor kidobja magából a sarat, aztán már kapaszkodik is.

#175
Elküldve: 2004. 11. 07. 17:40
Idézet: Targa - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 18:39

Mégegyszer, mert nem érem fel...

#176
Elküldve: 2004. 11. 07. 17:48
Idézet: Tibisz - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 17:14


Igen, van 1-2 ellentmondás az írásban.
GI "Te el töccögetsz én meg élvezetesen hajtok. Ennyi a különbség."
Élvezetes hajtás? Nem tudom. Dízellel is lehet "élvezetesen" hajtani. Szerintem. Így tapasztalom. Persze csak akkor, ha elvonatkoztatunk a pörgessük leszabályozásig - anomáliától. Mert egy dízellel valóban ezzel a módszerrel nem jutunk túl sokra, max. csinálunk ki fekete füstöt, főleg ha régebbi

#177
Elküldve: 2004. 11. 07. 18:42
Idézet: tolvaly - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 17:40

Ha nagygázzal megforgatod a kereket a sárban, akkor a nagy kerületi sebességtől a sár kirepül a gumi mintázatából (a sárvédőívbe), így a gumi már tisztábban tud a sárba fordulni, ergo nagyobb kapaszkodóképessége lesz, mintha telibe el lenne tömődve a mintázat.
Fizika. Centrifugális erő, meg ilyenek.
A nyakig érő takonyból senki nem is próbál kijönni alapjáraton. Csutkagáz, 4 kerék pörög mint a veszedelem, a sár meg fröcsköl mindenfelé, és nagy nehezen a végén csak kimászik belőle a gépsárkány. Ha meg nem, akkor jön az MTZ.

#178
Elküldve: 2004. 11. 07. 19:08
Te is a Mekgályvertől tanultál vezetni?

#179
Elküldve: 2004. 11. 07. 19:12
Idézet
Miért, szerinted melyik motor csapágyazására jut nagyobb terhelés?
A többiröl. Mindegyik dízel hangos, szerintem és kattog.
Újonnan még elviselhetőek. De ne kelljen már félévente kocsit venni, hogy halk legyen.
Idézet
NEM!!!
De nem jut jóval több a kerékre, mint ahogyan egyes emberek hiszik. Főleg akkor nem, ha a benzinest kisebb fokozatban használod.
Idézet
hol?
Félreértessz.
5.-ben egy dízel autó legyorsul egy benzines autót 5.-ben 80-120-ig. Ezt én sem és senki sem cáfolta.
Ellenben azt írtam, hogy míg egy benzines gépet ekkor visszateszel 3.-ba és már egészen más lesz a kerékre jutó nyomatékok felállása. (dízelnél ezt nem teheted meg)
Most mit nem lehet érteni?
Lehet szarul fogalmaztam, vagy hasonlók, de nem hiszem, hogy nehezen emészthető lenne.
Mondtam is hogy számoljunk, melyik autónak van nagyobb nyomatéka, mármint a kerékre.
Nemde?
Ott van az 1.9 TDI és az 1.6 FSI. De kérlek ne 5.-ben nézzétek a benzinest, mert nem úgy használják.
Egy dízelt sem úgy tesztelnek, hogy mit tud üveghangon, mert nem tud.
Idézet
Pontosan. Ki cáfolta?? Idézz..
De azt nem érted meg, hogy egy benzines meg 2500-6500-ig él. Igaz nem annyira, de tovább, nagyobb tartományban. És egy jó váltóméretezéssel ez nyomatékilag is lehet ugyanott.
Az eltérés annyi csupán, hogy ha egy benzinesnél kiesek a nyomatéktartományból, akkor még elevickélek, de egy feltöltős motornál, ha megszűik a töltőnyomás, akkor halott vagy.
Most komolyan kérdem. Szerinted hol hibázik a dolog. Szeretném, ha megértenél, lehet rosszul fogalmazok vagy valami. Minden viccet félretéve.
Idézet
Mindenkinek mások a szokásai.
Elismerem, de nekem kell a forulatszámtartomány.
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector
#180
Elküldve: 2004. 11. 07. 19:13
egy bmw összehasonlítás:
Technische Daten
BMW 320i BMW 320d
Motorbauart/ Zylinderzahl
6, Reiher 4, Reiher
Hubraum cm3
2171 1995
Leistung PS bei 1/min
170 bei 6100 150 bei 4000
Maximales Drehmoment Nm bei 1/min
210 bei 3500 330 bei 2000
Leergewicht Kg
1470 1490
Beschleunigung 0-100 km/h (Werksangabe) s
8,3 8,8
Elastizität 80–120 km/h im IV.Gang
8,7 7,2
Höchstgeschwindigkeit (Werksangabe) km/h
226 221
Durchschnittsverbrauch (ECE) L/100 km
8,9 5,7
amúgy még valami; az autót a nyomaték gyorsítja, nem a teljesítmény..