HWSW Informatikai Kerekasztal: Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

  • (68 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? Értékeld!

#861 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 01. 13:52

Miért kellett volna ingyen kapniuk?

#862 Felhasználó inaktív   BoGab 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 16.399
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 01. 14:11

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2011. 11. 01. 13:52

Miért kellett volna ingyen kapniuk?


PS3 verzió egy évvel később jelent meg és alapból van benne egy halom dlc (konkrétan azt hiszem minden, ami addig megjelent), de az arrival sztem nincs közte.

A Genesis vagy mi a képregényes előzőrészes sztoriválasztós cucc eredetileg PS3ra volt csak, mert arra nem jelent meg az első rész és vszeg nem is fog.

Szerkesztette: BoGab 2011. 11. 01. 14:12 -kor

Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...

We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.

Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!

#863 Felhasználó inaktív   Drat 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.520
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 01. 16:54

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2011. 11. 01. 13:52

Miért kellett volna ingyen kapniuk?

Végül is igazad van, bár 1 évvel később jelent meg, csak azért gondoltam hogy megkaphatták volna, mert úgy volt beharangozva, hogy ez majd tartalmazni fogja az összes DLC-t. Hát mégsem..:)

Szerkesztette: Drat 2011. 11. 01. 16:55 -kor

"There's room at the top they're telling you still
But first you must learn how to smile as you kill"

#864 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 02. 11:11

Üzenet megtekintéseIdézet: Drat - Dátum: 2011. 11. 01. 16:54

Végül is igazad van, bár 1 évvel később jelent meg, csak azért gondoltam hogy megkaphatták volna, mert úgy volt beharangozva, hogy ez majd tartalmazni fogja az összes DLC-t. Hát mégsem..:)

Hát azokat tartalmazta amik addig megjelentek. Az úgy fair. Mivel a ps3 verzió gondolom szokásos 15 ezer, míg a pc verzió már 2 ezerért kapható jó ideje. De ami később jön ki, nehogymár pc-n fizetni kelljen érte, ps3-on meg simán ingyen megkapják.

Szerkesztette: Mumia 2011. 11. 02. 11:12 -kor


#865 Felhasználó inaktív   Nevl 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.868
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 02. 17:02

Assassin's Creed 2 (PS3)

Kicsit féltem megvenni a játékot az elődje alapján, az első részben nekem több volt az idegesítő tényező/negatívum, mint a pozitívum, így nem voltam biztos benne, hogy érdemes, de kellemesen csalódtam.

A játék hangulata megkapó, hihetetlen korképet festettek, remek zenékkel és látványvilággal kombinálva. Ráadásul a kultúrát/művelődést is belecsempészték, méghozzá úgy, hogy szerintem elhivatott művészet/történelem kutatók is elolvassák a leírásokat.

A történet továbbra is jó, sőt mind vonalvezetésben, mind ötletben messze felülmúlja elődjét, ugyan a csattanó kicsit gyengére sikeredett, de nem feltétlen csalódás. A karakterek jól ki vannak találva, bár a jellemfejlődést csak nyomokban lehet felfedezni főhősünkön, a kiirtott családú, nőfaló Eziot hamar megkedveli az egyszeri játékos. Leonardo da Vinci is jópofa jellemet kapott, bár kicsit túlzottan is sztereotip, de jól illik a környezethez. A többiek ált. sémákat töltenek be, de mivel elég kevés szerep jut nekik nem tartom nagy hátránynak.

Szinte minden olyan játék vezetési hibát kijavítottak, amit fájlaltam, a karakter mozgása folyamatos, ritkán fut neki tárgyaknak és akad meg, vagy csinál oda nem illő mozdulatokat. Sokkal kevésbé repetitív, egészen a végéig nem éreztem, hogy bele lennék kényszerítve egy fajta sémába, pedig ha belegondol az ember van 3-4 féle mellék küldetés/challenge és a fő szál, de ez pont elég ahhoz, hogy ne érezd borzalmasan egysíkúnak az egészet. Ehhez sokat tett még hozzá a villa és város fejlesztése is, bár szerintem ezt lehetett volna profibban is csinálni, pl. nem minden oldható meg pénzből, küldetéseket kell teljesíteni, hogy megjelenjenek boltok, vagy speciális NPC-k stb.

Az új blend megoldások (segítők bérlése, ill. automatikus rejtőzés tömegben) sokat segítettek a lopakodós részeknél, így a különböző rejtőzködést igénylő küldetésekkel sem volt baj.
A harcrendszer is kellemes csalódás, sokkal kezelhetőbb mint az előd, az igencsak gyakori tömeg harc jelenetek sem jelentenek így problémát, ami nagy felüdülés az első részhez képest.

Amit nagyon hiányoltam az a részletesebb assassin lore, elég jó lehetőségek vannak ebben a világban, így ha már csak annyit megtesznek, hogy Altair páncéljának megszerzéséhez az adott assassin múltjához kell visszanyúlni és végigcsinálni a hozzájuk leírt nagy cselekedetek utolsó pár percét már egész más fekvése van a gyereknek. Ill. a különböző templar bázisok kipucolása küldetéseknél is elég alacsonyra rakták a lécet.
Szintén ehhez tartozik az assassination küldetés lánc is, minden városban van 7 ok, de nem változik tőlük semmi igazából és ezt a világra gyakorolt hatást hiányoltam.

Tetszett a pénz és a karakter gear fejlesztő rendszer, de előbbiből nagyon hamar feleslegesen sok lesz, utóbbinál pedig igazán csak a páncélzatnak van értelme, a kardoknak, kis tőröknek alig, az esetek 90%-ban a hidden blade-et használtam még közelharcra is.

Ha pontozni kell 9/10 nálam. Csak ajánlani tudom

Szerkesztette: Nevl 2011. 11. 02. 17:03 -kor

"Komplexen kell vizsgálni a stratégiai kérdéseket" Unknown corporate droid
Battle tag: Nevl#2658

#866 Felhasználó inaktív   Qwerty4 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.709
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 06. 13:01

Portal 2 (2011)

Kép

Végre a Valve megint előrukkolt valami igazán jóval.
Ami leginkább tetszett az a hatalmas létesítmény, amiben barangolunk. A környezet nem egysíkú, legalább 3 féle stílus jellemzi, szinte olyan érzés mintha időutazásban venne részt az ember. A hatalmas terek lenyűgözőek, főleg a zuhanás után válik az egész monumentálissá. És ez tette számomra igazán jóvá a játékot.
A hangulat első osztályú. De nemcsak a környezet miatt, hanem a történet, poénok, feladványok, zene, hangok, grafika, stílus is közrejátszik.
A Source motort még mindig imádom, nem tűnik egyáltalán elavultnak, nekem bejön. Megállja a helyét ma is.
Bugok, fagyások, idegesítő játékelemek nincsenek. A menü egyszerű és nagyszerű. Szóval igazán jól összerakott játék.
A portál fegyver továbbra is nagyon jó szórakozást nyújt, az új játékelemek is beillenek a képbe.
A játékidő pont annyi, amennyi kell. Bár azért néha vannak unalmasabb pillanatai, de mindig történik valami, ami újból feldobja a hangulatot. Végjáték megint fantasztikus lett, az utolsó boss harc is élvezetes volt.

Értékelés:96% (első rész - 84%)

Szóval magasan veri az első részt az én szememben.
Qwerty4

#867 Felhasználó inaktív   -Turbo- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.530
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 08. 19:15

Call of Duty : Modern Warfare 3 Singleplayer

Nos, eljött ez a nap is. Reggel 8 körül volt az unlock steamen, mint karácsony reggel ültem a gép előtt. Elsőre egy rövid 2 órácskát toltam, majd egy kis szünet és plusz 3 óra - hoppá vége is. 5 óra, sajnos nem sok: de igazából nem is kevesebb mint az MW2. Viszont ez az 5 óra nem akármilyen 5 óra volt.

Kezdjük ott, hogy én úgy ültem neki a játéknak hogy nem volt semmi előitéletem. Igen, gáz amit az activision müvel, igen, ezt már nem "az" IW fejlesztette - de aki eleve úgy ül neki hogy szar lesz, hát az kétlem hogy élvezni fogja. Az is tény, hogy a CoD nem feltétlen tesz jót a játékvilágnak. Sajnos az MW óta folyamtosan butulnak az akciójátékok: mind singleben, mind online; mindenki a cod formulát akarja ellopni, és ezért halálrabutitják a játékokat, és ez gáz. Viszont a CoD pont azért müködik mert gyakorlatilag olyan mint egy Michael Bay akciófilm. Évente jön egy, évente lehet halomralőni az oroszokat miközben felrobban a fél világ körülöttünk: egész egyszerüen cool.

Az MW3 is ezt a receptet használja, gyakorlatilag nem változott semmi a játékmenetben. Viszont ha lehet, akkor még tovább sikerült fokozni. A grafika igenis szép, főleg ambient occlusion-t bekapcsolva, és jól is fut. Rengeteg a rombolás és nagyon változatos a környezet; nem egy BF3, de semmi szégyenkezni valója nincs a játéknak. Jó lenne már egy engine váltás, de ez most tényleg jól sikerült, köröket ver a Black Ops-ra ami kifejezetten csúnyáska (és már akkor is annak számitott amikor kijött).

Szinte mindegyik küldetés "epikus", legalábbis számomra azok voltak: mig az MW2-ben volt pár amit nem igazán kedveltem és alig vártam hogy végük legyen, itt egész egyszerüen minden tökéletesen klappolt. A sztori is nagyobb szerepet kapott, és sokkal érthetőbb, letisztultabb volt a történetvezetés. A végkifejlet szerintem fantasztikusan jó volt (nagy spoiler
Spoiler
) és mosollyal álltam fel a gép elől, olyan volt mint egy jó könyv; volt eleje, közepe és vége.

Azért mégmielőtt kikiáltanám hogy megvan minden idők legjobb játéka, tény, hogy hiába a nagy hálivúdi akció feeling, sőt talán pont emiatt; de vannak hiányosságok. Végtelen spawnoló ellenfelek ha nem haladsz előre... igen, tipikus CoD betegség. Nagyon zavaró tud lenni, főleg mivel néha tényleg úgy érzi az ember hogy jobb lenne megmaradni a fedezék mögött és kényelmesen kilőni mindenkit; ellenben a játék úgy gondolja hogy előre kell rohanni.

És igen, csőjáték. Bár ez gondolom nem meglepetés, és engem nem is zavart. Szerencsére a level design nagyon jó, és ritkán érzi úgy az ember hogy a játék kényszeritene oda menni ahova menni kéne.

Összeségében a single fantasztikus élmény volt, majdnem hibátlan, messze a legjobb akcióélmény (eddig) az évben. A multiplayer és spec ops majd késöbb lesz kipróbálva, de a single egy erős 9-est érdemel tőlem. Sajnos nem feltétlen éri meg a 10-12ezres árát ez az 5 óra önmagában, hiába volt fantasztikus.
JóSebesség

#868 Felhasználó inaktív   Valdy 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.453
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 12. 14:47

Én is most végeztem vele, 44%-nál tartottam, és több mint 4 óra játéknál, amikor eszembe jutott, hogy 5 óra a játékidő, mondom hogy lehet ez, ilyen lassan játszom? Aztán nem, csak a maradék 56% volt 1 óra játékidő, így nekem is kijött 5 óra fölött kicsivel.
Amúgy tényleg jó játék volt, bf3-at nem bírtam befejezni az idiótaságai miatt, meg nem is kötött le, de ezt élvezettel játszottam.
Asus M4A785TD-V Evo, AMD Phenom™ II X4 960T @ X6, 8GB Geil Leggera DDR3, MSI R6870 Hawk, OCZ Vertex 4 128 GB, WD Caviar Black 1TB, WD Caviar Green 1TB , Pioneer BDR-206D, Asus PA246Q, Corsair VX550, Antec Three Hundred

#869 Felhasználó inaktív   Csokis 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.581
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 12. 16:52

Én még szerdán fejeztem be, de valami iszonyat szar volt a single a BF3 után. Azt élveztem, ezt meg kínkeservesen szendvedtem végig. Ugyan olyan hulladék volt, mint az összes CoD SP rész.
Desktop: Intel i7-3770, 16GB RAM, GeForce GTX 1050 Ti, Xubuntu 18.04 Linux - Linux User #586716
Laptop: Lenovo IdeaPad G500 (Intel Pentium 2020M, 4GB RAM, 1TB HDD) --- Synology DS213j NAS
Music1: ncmpcpp ⇨ Supra USB ⇨ TEAC UD-301 DAC ⇨ Sommer Cable Aqua Blue XLR ⇨ Focal Alpha 65 + IsoAcoustics ISO-L8R155
Music2: ncmpcpp ⇨ Klotz USB ⇨ Acoustic Research AR-UA1 DAC/HeadphoneAmp
Headphone: HiFiMAN HE400S (FocusPad-A earpads + Forza AudioWorks HPC cable), Takstar TS-671, Sennheiser HD 451

#870 Felhasználó inaktív   Qwerty4 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.709
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 13. 15:07

Engem soha nem érdekelt a CoD multi, de már a single sem. Baromi unalmas az egész, bealszom rajtuk. Ezért már jó ideje azokat sem próbálom ki. :down:
Qwerty4

#871 Felhasználó inaktív   Warton 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 11.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 13. 16:09

Nekem meg ez a COD lesz az első, amit nem veszek meg. Valahogy megcsömörlöttem a COD-tól. A 4-essel kb. 1 hónapnyi időt játszottam, az 5-tel kevesebb, ott talán csak 10 napnyit. A MW-2-vel kb. 700 óra, Black OPsal már csak 90-et Ezzel meg valszeg 0-t.

#872 Felhasználó inaktív   M@Xtreme 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.497
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 14. 08:26

Detto. 4-től felfelé mind megvettem, de ezt tuti nem fogom. Krva unalmasnak tartom hogy évről évre szinte ugyanazt tolják a pofánkba. Ha már elvárják hogy megvegyék (az a baj h sajna így is viszik mint a cukrot) akkor kéne is tenni valamit érte.
Én is végignyomtam az újat, de nem tudom, valahogy nem tudott lázba hozni abszolút.

#873 Felhasználó inaktív   -Turbo- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.530
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 18. 01:27

NFS: The Run

Aki azt mondja hogy az NFS már csak rókabőr, az valószinüleg csak divatból fikáz. Valóban, sok NFS játék jelenik meg, de tényleg olyan nagy baj ez? Nem muszáj mindegyiket azonnal megvenni. A fejlesztési idő meg rendben van...

...mivel jelenleg 3 studió dolgozik a szérián. Kicsit durva, főleg azt nézve hogy azért nem hoz olyan nagyon nagyon sok pénzt a konyhára (azért persze biztos rendesen kaszál az EA).

Idén a Slightly Mad-es elég jól sikerült Shift 2 mellé kaptunk a Black Box-tól (Underground, Most wanted, Carbon, Undercover, Pro street) egy újabb NFS-t, a The Run-t.

A Black box már 2008 óta nem jelentett meg új játékot, gyakorlatilag azóta ezen dolgoztak. Mondjuk ez érthető is. A Pro Street és az Undercover hatalmas lejtmenet volt, nem is igazán értem hogy mi történt a srácokkal; az underground széria és a most wanted nagyon jól összerakott játékok voltak, de a carbon-nál már kezdtek szétesni a dolgok.

Volt idejük a játékon dolgozni, és ez meg is látszik a végeredményen. Szépen átgondolt, letisztult, tele újitásokkal. Maga a játék alapkoncepciója zseniális, már kiskorom óta szerettem volna valami ilyesmi videójátékot, ahol egy egész kontinensen át lehet versenyezni. Azért kár, hogy maga a "run" elég hamar végetér; kicsit több mint 2 óra vezetés után már célba is érünk, azonban azt nem szabad elfelejteni, hogy a játéknak van egy challenge módja, ami gyakorlatilag a tavaly megjelent Hot Pursuit karrier módjának felel meg. Sztori nélküli küldetések, és elég sok is van belőlük.

Szóval összeségében azért nem lehet mondani hogy kicsi vagy kevés, de tény, hogy a játék fő attrakciója tényleg hamar kimerül. És ez azért kár, mert nagyon élvezetes, legalábbis szerintem. Az egyetlen kivetni való számomra az a szakaszok rövidsége, akár össze is lehetett volna kapcsolni minden második szakaszt egymással, és úgy szerintem jobban "folyt" volna a játék; igy kicsit túl sok a töltőképernyő.

A sztori... hát, az van, de azért ne számitsunk semmi extrára. Arra pont jó amire kell, és azért valamilyen szinten még karakterek is vannak a játékban. Viszont ami igazán feldobja a "futást" az a kiszámithatatlanság. Elég gyakran történnek olyan dolgok verseny közben amire nem számitana az ember. Emellett nagy szerepet kap a környezet és az időjárás. Poént nem lövök le, de van pár szakasz ami hatalmas élmény volt :)

Grafikailag a játék jó, a frostbite 2-nek köszönhetően a táj nagyrészt gyönyörü. Lens flare itt is el van túlozva, hát ez van :D az autók kidolgozása nem feltétlen a legjobb amit valaha láttam, de azért csúnyának nem nevezném. Fizika.. hát, szerintem pont jó ez igy. Arcade, de nem az az eszetlen, tehát igenis kell fékezgetni, meg nem lehet frontálisan ütközni gondolván hogy úgyse lesz semmi. Amit kicsit sajnálok, az az hogy havon nem viselkedik máshogy az autó. Kicsit illuzióromboló, mert például jégtáblákon csúszkál, de havon ugyanúgy tapad mintha aszfalt lenne.

A zene amúgy érdekes, van egy csúszka amivel lehet állitani hogy inkább a moziélményre legyen kihegyezve vagy a vezetésre. Fene tudja ez mit jelent, bár sejtem hogy a moziélmény az a játékhoz irt drámai zenéket helyezi előtérbe, mig a versenymuzsika licenszelt számokkal festi a hangulatot.

Nos, ez egy elég összevissza irás lett igy a végére :D a lényeg az hogy jó lett a The Run. Az alapötlet 10/10, a megvalósitás olyan 6-7/10, összeségében 8/10.
JóSebesség

#874 Felhasználó inaktív   bega 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.988
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 18. 09:48

Üzenet megtekintéseIdézet: -Turbo- - Dátum: 2011. 11. 18. 01:27

NFS: The Run

...

Nos, ez egy elég összevissza irás lett igy a végére :D a lényeg az hogy jó lett a The Run. Az alapötlet 10/10, a megvalósitás olyan 6-7/10, összeségében 8/10.

Na, ennek örülök, mert eddig mindenkitől csak rosszat hallottam róla. Köszi a leírást, mindenképpen kipróbálom majd! :up:
F*ck Valentine's, I want Ballantine's.

#875 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 18. 19:40

Need for Speed: The Run (2011)

Nem hittem volna, hogy valaha még egy árkád NFS-t végigjátszok. Mivel a HP2-től kezdődően, egészen a SHIFT2-ig egyetlen NFS játék se töltött túl sok időt a gépemen. Hagyományos köntösben lehet ez se érne sokkal többet mint az undercover és tsi. De az országon átívelő verseny ötlete megvalósítása, és egy csekély háttérsztori és npc-k segítségével ég és föld a különbség.

Bár abszolut árkádos a fizika, a játék irányítása egyáltalán nem suta, az autó úgy reagál a mozdulatokra ahogy elvárható egy autótól, nem tudom hogy oldották meg, de nagyon jól sikerült az irányítás, ha a nyomi drafting megoldástól el lehetne tekinteni, ezl ehetne a tökéletes árkád irányítás, ez nem értem miért kellett. Hagyományos értelemben nincs a játékban szélárnyák, hanem az van, hogy ha egy ellenfél mögött mész, akkor elkezd töltődni egy kis mező, és ha teljesen feltöltődik, akkor kivágva mögüle hirtelen felgyorsul az autód. Ami tök ellentétes a szélárnyék fogalmával :omg: Ja persze, ha egy mp-re is kikerülsz az ellenfél mögül, akkor nullázódik az egész, és kezdheted elölről a töltögetést. Sőt elég egy ugrató, ha elemelkedik az autó a földtől rögtön nullázódik. Fertelmes ötlet volt, ezt így csinálni, le kéne lőni a dizájnert aki ezt kitalálta.

A játék sztory módjában egy san-francisco-tól new york-ig tartó versenyben veszünk részt, és 250. helyről kell new york-i érve az első helyre kűzdeni magunkat. Az így szép és jó, ezköben vannak különféle játékmódok, eleminátoros, amit itt battle-nak hívnak, sima verseny, ahol le kell előzni x db ellenfelet és elsőként beérni. De van sima time trial is, ahol csak chekpointokat kell teljesíteni időre. És vannak a sztorys autókázások, ahol általában le akarnak lőni, vagy a rendőrök el akarnak kapni, és néha ezek kombinációja, pl nyerd meg a versenyt miközben a rendőrök le akarnak lökni az útról.

Ez így mind szép és jó, a megvalósítás már kevésbé. A time trial-al nincs bajom, de a versenyeken és az üldözésnél, olyan sznitű catch up van, hogy az hihetetlen. akár milyen jó vagy, akár milyen jól mész képtelenség az utolsó utáni pillanat előtt végleg leelőzni az ellenfeleket. Ebből következően iszonyatosan idegőrlő a játék, és a nyugalom megzavarására alkalmas. Ezt tetézi, hogy ha újra akarsz kezdeni egy versenyt akkor 2 percig bámulhatod a töltőképernyőt újra és újra. Nem értem miért nem lehet ezt gyorsabbra csinálni. A forgalomban résztvevő autókat pedig előszeretettel direkt úgy pakolja ki eléd, hogy takarásban legyenek, az ideális íven a kanyarban, esélyed se legyen elkerülni, ezért az újrakezdéshez rendszeresen nyúlni kell, ha nem nagypapa tembóban akarsz közlekedni. Sőt az ai ellenfelek előszeretettel szórakoznak azzal, hogy ha mögötte mész "szélárnyákban" az idióta rendszer miatt, akkor az utolsó pillanatban rántják félre a kormányt a szembe jövő autó előtt, amit te nem is látsz és esélyed sincs elkerülni.

Még egy dolog ami nem tetszett, hogy a használható autók az elejétől a végéig azonos képességűek, bár a játék legvége felé van egy váltás 4-esről 5-ös szintű autókra de én azt se éreztem gyorsabbnak. Gyakorlatilag semmi jelentősége az autóválasztásnak, placebo az összes prospektusadat, hiába állítja a játék az ellenkezőjét, hogy nagyon fontos a választás. Ráadásul a sztoryba épített autócseréken kívül ha váltani akarsz azt csak úgy teheted meg, ha benzinkútra beállsz éles verseny közben, rengeteg időt veszítve ezzel. Na meg eleve az autók 90%-a elérhetetlen, the run módban, de challenge módban is, csak 6256 multipplayer achievement elérése után nyílik meg az autók nagyrésze.

És ami még szerintem lehangoló, hogy pontosan meg van határozva minden versenyen, hogy hány ellenfelet kell megelőzni, nem lehet egyel többet, de kevesebbet se. Pedig sokkal élvezetesebb lenne a játék, ha nyílt végű lenne. Vagyis ha a játék elején béna vagy és keveset teljesítesz akkor a végén többet kell, és fordítva. De persze ehhez komoly fejlesztések kellettek volna, de szerintem megérte volna úgy megvalósítani.

Sajnos a 4500km-es versenyből levezetni nem sokat kell, nem tudom pontosan mennyi lehetett, de ha lehet hinni a játéknak akkor 450km?? nekem ennek a töredékének tűnt az egész, de elhiszem, legyen. Lehet ez így soknak hangzik, de ez talán 4 óra körüli játékidőt jelent. És annak is nagyrésze töltőképernyő, ugyanis iszonyatosan szét van szabdalva, 10 stage van, és ezeken belül ~5 pálya, vagyis ~50 részre van szedve.

A grafika pont annyira szép amennyire kell, néhol el lehet bambulni, és jól fut max grafikán, ennél több nem kell.


+
  • Történet miatt van plusz motiváció a végigjátszásra
  • Moziszerű megvalósítás
  • Kellemesen jó grafika
  • Jó irányítás (árkád kategóriában)
  • Az autó nélküli küldetések jók fellélegezni két verseny között, és szerencsére elég könnyűek ahhoz, hogy ne menjenek az ember idegeire még azok is.


-
  • Rövidek a szakaszok
  • Nincs elég szabadság, teljesen előre meghatározott minden verseny kimenetele, ha nem teljested game over és próbálkozz újra
  • Az ellenfelek túl agresszívek, a rendőrökről nem is beszélve, akiket leginkább a 2. világháborús kamikaze pilótákhoz lehetne hasonlítani.
  • iszonyatosan eltúlzott catch up. egy kicsi esélyegyenlőség nem árt, de itt ez már túlzás
  • Minden autó hasonlóan megy, nincs fejlődés, a játék kezdetétől a végéig olyan autóval kell menni, aminek önerőből kb 260-280 körül vége van, és csak lejtőn vagy nitróval éri el a 300-at.
  • Én ízlésemnek lehetett volna benne több átvezető, és jobban kibontott npc-k.
  • Túl hosszú töltési idők, főleg újrakezdésnél elkerülhetőek lehettek volna


Értékelés:

grafika : 9.0 (éppen elég kategória, nem világmegváltó de teszi a dolgát)
megvalósítás: 5.5 (az ötlet jó, de rengeteg lehetőség van fejlődésre)
történet: 8.5 (valljuk be, semmi eredeti nincs benne, de mivel első próbálkozás ilyen stílusú játékot csinálni, ezért nem adok rá kevesebbet)
hangulat: 10
játékmenet: 7.0 (túlságosan rövid versenyek és a catchup miatt van a levonás)
irányítás: 10

Összhatás: 9.0 pont Elég magas a pont, ez azért van mert odaszögez a monitor elé, régen volt már olyan játék amit nem tudtam abbahagyni, majdnem egy ültő helyben végigjátszottam.

Kellemes csalódás volt, úgy látszik ha egy nfs-ről sok rosszat olvasni, akkor érdemes kipróbálni.

#876 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 25. 22:29

Kicsit unatkoztam, ezért összeszedtem miket játszottam végig 2008 (a téma indulása) óta


2008

Lost - Via Domus (2008) 7.5

2009

Fallout 3 (2008) 6.5
GTA IV (2008) 7.5
Max Payne (2001) 9.5
Deus Ex: Invible War (2003) 8.0
Raptor: Call of the Shadows (1994) 8.0

2010

Bioshock (2007) 6.0
The Chronichles Of Riddick: Escape From Butcher Bay (2009*) 4.0
Mercenaries 2: World in Flames (2008) 8.0
Mass Effect 2 (2010) 8.5
GTA IV (2008) 7.0
GTA IV: Episodes From Liberty City (2010) 8.0
Tom Clancy's Splinter Cell (2002) 8.0
Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow (2004) 7.0
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory (2005) 9.0
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent (2006) 4.0
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction (2010) 7.0
Far Cry (2004) 9.0
Singularity (2010) 8.0
Mafia II (2010) 7.5
Mafia: The City of Lost Heaven (2002) 9.5
Command & Conquer : Tiberian Sun (1999) 6.0 Értékelés folytatása
Command & Conquer : Red Alert (1996) 8.0
Fallout - New Vegas (2010) 9.5 Folytatás
Star Wars - The Force Unleashed (2009) 8.0
Star Wars - The Force Unleashed II (2010) 2.0
Command & Conquer: Red Alert 2 (2000) 5.0
Call of Duty: Black Ops (2010) 6.0
Gran Turismo (1998) 8.0
Mass Effect (2008) 9.0

2011

Mass Effect 2 DLC-k + The Arrival (2010/11)
Dragon Age: Origins (2009) 6.0
Homefront (2011) 7.0
Dragon Age: Awakening (2010) 8.0
Dragon Age II (2011) 7.0
Portal II (2011) 7.0
Hydrophobia: Prophecy (2011) 5.0
Gran Turismo 5 (2010) 8.5
Need For Speed: Shift 2 (2011) 8.0
L.A. Noire (2011) 8.0
Deus Ex: Human Revolution (2011) 6.0
Driver: San Francisco (2011) 7.0
Need for Speed: The Run (2011) 9.0


Mit lehet mondani, 2010-re kicsit megjött a játékkedvem. :-D Ahol nincs link, ott azért nincs, mert azokat bár végigjátszottam de valami miatt elmaradt az írás, vagy nem találom.

UI: mielőtt newbiek nekemugranak néhány pontszám miatt, olvassátok el azt is, hogy miért adtam azt a pontszámot. Ugyanis ezek a pontszámok szigorúan nem összehasonlíthatóak egymással, mindössze azt mérik, hogy játékban rejlő potenciált mennyire jól használták ki a fejlesztők, és mennyire sikerült hibátlanra a program. A félreértések elkerülése végett itt és most kinyilatkoztatom, hogy a felsorolt játékok mindegyike* jó, vagy nagyon jó, vagy fúdejó kategóriába tartozik, ellenkező esetben nem játszottam volna őket végig.

* kivéve: SWTFU2

#877 Felhasználó inaktív   Qwerty4 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.709
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 26. 15:35

Én ebben az évben már nagyon kevés játékot vittem végig. Ezért kevés értékelést is írtam. Sajnos egyre nehezebben fog meg valami, szinte csak a félbehagyott játékok száma növekszik. :(
Qwerty4

#878 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 27. 16:05

The Elder Scrolls V: Skyrim (2011)

Nem vagyok egy klasszikus RPG rajongó, sőt sokáig vakon utáltam a stílust, nem értettem mit lehet rajta szeretni, de ez mostanra megváltozott, igaz a HC RPG-ket mai napig se bírom. Nekem RPG szempontból a fordulópont valahol a TES3 és a TES4 között volt, amikor a 3. rész kijött még egyértelműen az RPG gyűlölők táborát erősítettem, így a Morrowind se kötött le. Aztán időközben a System Shock 2, DeusEx játékok apránként adagolva megismertették velem az RPG stílust, így volt lehetséges az, hogy amikor az oblivion kijött már nem alapból elutasítólag álltam hozzá. Az Oblivion volt az első RPG amivel hosszabb ideig játszottam,

Nos itt van Skyrim. Rögtön bele is vágok a közepébe: A játék ugyanazt az engine-t használja mint az összes korábbi Bethesda játék, így a már jól ismert hibák és hiányosságok mind megtalálhatóak benne, ráadásul néhány hiba még fel is erősődött. A fizikai motor teljes képteéenségeket képes produkálni, repkedő tárgyak, repülő mamutok, búvár gazellák... Sajnos ezek a dolgok nagyon illizórombolóak. De szerencsére ezzel végére is értünk a komoly negatívumok felsorolásának. Van még pár apróság amikre később még ki fogok térni, de azok nem olyan vészes dolgok.

Ami az oblivion legnagyobb hibája volt, hogy a fő történetszál mellett csak triviális, vagy repetetív és dögunalmas feladatokat tertalmazó questek voltak. Nem is nagyon merültem bele ott ezekbe, ráadásul már a fő szál alatt is volt annyi ismétlés, hogy attól kikészültem. Szerencsére Skyrim ennek az ellenkezője. Itt nem is lehet szinte kiemelni a fő szálat, egyáltalán nem emelkedik ki a többi quest közül. Rengeteg van, ami hosszabb is és érdekesebb is annál. Nem akarok hazudni, a játék által felkínált questek felét se teljesítettem még szerintem. És itt nem a triviális, gyűjtögető feladatokra gondolok, ugyanis azokba bele se fogtam, hanem komoly, kidolgzott, és hosszú küldetésszálakra. Ami minden bizonyossággal állítható, hogy elképszetően sok tartalom került a játékba. Amikor azt hiszed, hogy nagy a bejárható terület rájössz, hogy hoppá még csak az egynegyedét láttad. És amikor végre felméred, hogy mekkora is valójában a terület rájössz, hogy még a kétharmada teljesen érintetlen. És nem kell attól félni, hogy unalmas negyed órás eseménytelen gyalogtúrák várnak rád, ugyanis a főbb városokat nem kell megtalálni ahhoz, hogy odautazhass, hanem kocsit bérelve ezekhez el lehet jutni. Így ha valami távoli pontra kell a játék elején utazni nem 20 perces rohanás következik az erdőn át, ahogy az oblivionban volt. De még az se lenne akkora baj, ugyanis a designerek nagyon kitettek magukért, elképesztően szépen kidolgozott világot csináltak, az engine hiába ugyanaz, és első ránézésre hiába tűnik elavultnak néhány helyen elképesztően jól néz ki a táj. Ja és amikor azt hiszed a teljes tájat felfedezted rájössz, hogy
Spoiler


Ami viszont nem jó a játékban az konzolos örökség. Az egyik ilyen a menürendszer, ami abszolut gagyi pc-s szemmel nézve, szinte használhatatlan, és rengeteg buggal (igen a menü/irányítás bugos) A másik, hogy a játék ordít egy nagyfelbontású texture pack-ért. Még arra se vették a fáradtságot, hogy legalább a textúrákat újragenerálják pc-re dupla vagy akár 4x felbontásban. 2011-ben vicc, de a játék 1GB memóriát használ, és ez nem azért van, mert fúdejól van optimalizálva, hanem azért, mert a már elavult konzolokra van méretezve minden eleme. Amikor Oblivion kijött a pc verzió volt megcsinálva rendesen és abból butítással csinálták a konzolos átiratokat. Most megcsinálták konzolra, és nem feljavították pc-re hanem szartak bele sajnos.

Van még egy újítás a játékban ami sokaknak tetszik, szerintem viszont rémes ötlet: Hiába takarítasz ki egy barlangot, vagy erődöt, pár nap múlva újratermelődnek az ellenfelek, és bár a térkép nagy büszként hirdeti, hogy cleared, ha odautazol fast travel-el simán berak 50 ellenség kellős közepére. Ezt nagyon nem gondolták át, ha már beletették az újratermelődést, akkor a fast travel pontokat úgy kellett volna kialakítani, hogy az ellenség körén kívüll legyen ne pedig a középpontjában. Eleve nem tudom mi értelme az újratermelődésnek, hiszen miétr akarnám ugyanazt a barlangot ugyanazzal a karakterrel kétszer megtisztítani? Korábban megtisztított helyekre csak azért megyek vissza mert azon keresztül akarok elérni egy-egy még fel nem fedezett helyet.

Végszóra annyit javaslok, hogy a fő történetszál végigjátszását ne halogassátok nagyon sokáig, mert kb úgy a 25. szinttől elkezd iszonyúan könnyű lenni a játék, beleértve a fő szálat is. Menet közben emelni a nehézségi szinten meg nekem illúzióromboló lett volna. Viszont az elején meg azért elég nehéz volt néhány harc, és szó szerint meg kellett futamodni sokszor. Amíg 10. szinten iszonyú kűzdelem volt egy sárkány, és épphogy le tudtam győzni mindenféle trükköt bevetve (pl mindig berohantam egy épületbe és ott töltöttem vissza a hp-mat) addig 30. szinten, már levarázsolom a földre, 5 kardcsapás és már csk azt látom, hogy dragon soul absorbed, miközben a hp-m szinte érintetlen marad. Pedig innen még bőven van hova fejlődni, nem maxoltam ki semmilyen képességet. Azt hiszem újra is fogom kezdeni a játékot másik karakterrel, és az eddig kihagyott questeket már azzal csinálom meg mert, ez így túl könnyű lenne már.


+
  • Nagyon szépen kidolgozott táj, végre nem tök egyforma minden barlang, a designerek kitettek magukért
  • Jó eséllyel több tartalom van a játékban, mint tetszőlegesen kiválasztott 20 másikban együttvéve.
  • Kidolgozott quest-ek, nem csak annyiból áll a fő szálon kívül minden, hogy menj ide, hozd el, vagy gyűjtsd össze és kész.


-
  • 25. szint fölött eltűnik a kihívás a játékból, ha akarom rambo módjára lemészárolok hadosztályokat nyílt harcban is.
  • Konzolos menürendszer
  • Figyelmetlen és hibás portolás
  • Konzolok képességeire van méretezve a játék hardverigénye (és így a grafikája is), és semmi skálázhatóság nincs benne.
  • Bugos, rossz fizikai motor
  • Újratermelődő gonoszok
  • Az npc-k háromnegyede halhatatlan, akinek bármi köze is van, valamilyen quest-hez, azt nem lehet megölni a játékban. Ha elfogya hp-je, akkor leguggol liheg egy keveset, majd visszatöltődik 100%-ra. Pedig rengetegszer előfordult, hogy valakinek nem tetszett a szövege és ki akartam végezni, de nem engedte a program, simán lehetne, csak ezek után azok a quest-ek ne legyenek teljesíthetők amiben érintett a figura. És azok között is van ilyen, akit companion-nak lehet vinni, mivel úgyis magától előrerohan, nem is kell rá figyelnem előbb utóbb mindenkit kivégez, hiszen halhatatlan.
  • A játék legelején hirtelen felindulásból kinyírtam valakit az egyik városban (pont sikerült kifognom olyasvalakit aki halandó volt) és a holtteste ott díszelgett hónapokig, a végén nekem kellett elvonszolnom és a folyóba dobnom, de fogadni merek, hogy azóta is ott van, de így legalább nem állja körbe a többi npc minden egyes alkalommal és szörnyülködik fölötte amikor arra járok.
  • Nincs súlya annak, hogy milyen frakciókban vagy benne, akár két nem éppen egymást kedvelő csoportban is lehetsz oszlopos tag, nem számít semmit, nem gátol meg abban, hogy végigvidd a questeket. A játék vége felé már szinte minden frakcióban kineveztek vezetőnek, bár ezek csak ilyen névleges pozíciók, mert gyakorlatilag semmi se változik, nem osztogathatok parancsot.
  • Annyira eredeti, hogy már megint rabként kezdjük a játékot, miközben tudomásunk sincs róla hogy kerültünk oda, ez egyszer elment oblivionban, de ugyanezt 1:1-ben elsütni újra, mit gondoltak?


Értékelés:

grafika : 8.0 (jó design, de elavult engine, és konzolokra méretezett erőforráshaszánlat)
megvalósítás: 9.0 (pár apróságra odafigyelhettek volna)
történet: 5.5 (a fő szál rövid és nem is annyira jó/érdekes)
hangulat: 9.0 (bár feledhetném a repülő mamutokat, meg az óriások által földkörüli pályára állított npc-ket)
játékmenet: 9.0 (alacsony szinten túl nehéz, magas szinten túl könnyű a harc)
irányítás: 7.0 (a konzolos örökség menü, és inventory megkeseríti az ember életét)

Összhatás: 9.0 pont

Szerkesztette: Mumia 2011. 11. 27. 16:08 -kor


#879 Felhasználó inaktív   Stack 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.458
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 28. 14:10

Én most fejeztem be a Fallout New Vegast.
Nem volt rossz, sokat adtak a szabadságra, habár nekem a 3 jobban tetszett. Jobb volt a story a környezet. Itt elég sok mindenki csak érintőlegesen volt megemlítve, míg a korábbi részekben főszerepet kaptak.
Nem rossz mellék szál, de volt már jobb is.
I am a Jedi Knight and the Force is strong with me.

#880 Felhasználó inaktív   Daihelyon 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.491
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 11. 29. 23:48

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2011. 11. 18. 19:40

Need for Speed: The Run (2011)
...


Én még két dolgot tennék hozzá:

1. Eltünő-megjelenő autók. Minden hasonló játékban baromira iritál, hogy ha megfordulok, akkor a korábban ott lévő autó eltünik, vagy helyette másik 2 jelenik meg. Ez akkor volt nagyon vicces, mikor Las Vegas-i kanyargós hegyi pályán kanyarba befelé menet láttam, hogy sávomban is egy kocsi és szemből is jön egy kocsi, kikerülni esélytelen, driftelek, aminek következtében a nézőpontom megváltozott, egyenesbe hozom a kocsit, NPC-k sehol, szabad az út.

2. Cső, de valami fertlemes cső. Kicsit lemész az útról már reseteli az adott szakaszt, még akkor is ha simán visszatudnál menni az útra. Ezen konkrétan jó párszor felcsesztem az agyam. Alig csúsztam le az útról, még jól is haladnék, de már reset, hisz nem az úton vagyok.
Egy milliárd légy is tévedhet.
Csak azért is.
"Üdvözlöm, az anyázáshoz kérem vegyen egy sorszámot és álljon be a sorba. Köszönöm megértését."

Téma megosztása:


  • (68 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

2 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 2 vendég, 0 anonim felhasználó